Автомобіль “Запорожець” вважається одним із символів української автомобільної індустрії та набув широкої популярності в часи СРСР. До виходу ЗАЗ-965 конструктори створювали дивовижні прототипи, які й сьогодні можуть здивувати своєю оригінальністю. Про це пише mauto.

Так, на порталі Hyser нещодавно представили фото незвичайного НАМІ-А50 “Білка”, які відображають його цікавий дизайн.

Історія моделі

У ранній фазі створення автомобіля, який згодом став відомим як “Запорожець”, інженери розглядали численні концепції. Серед них виділявся мініатюрний НАМІ-А50.

Протягом 1955-1956 років було зібрано п’ять екземплярів НАМІ-А50. Ця модель отримала прізвисько “Білка” завдяки своєму оригінальному вигляду. Зображення цієї тварини прикрашали обидві сторони транспортного засобу.

Планувалося, що НАМІ-А50 стане доступним автомобілем для широких верств населення СРСР. Запорізький автомобілебудівний завод мав отримати завдання на виробництво цієї моделі.

Завдовжки авто не перевищувало 3,3 метри, що робило його більш компактним у порівнянні з іншими радянськими машинами того часу.

Дизайн автомобіля

Спереду автомобіля встановлені круглі фари та велике вітрове скло. Кузов прикрашений елементами з хромованим покриттям.

Особливістю цієї моделі є унікальні передні двері, що відчиняються уверх. Додаткові двері розташовані на правій стороні.

Задня частина оснащена круглими ліхтарями та повітрозабірники для зниження температури мотора. Авто також має хромовані бампери. Для автомобіля обрано компактні колісні диски, які взуті в шини з підвищеним профілем.

Характеристики та доля проєкту

Автомобіль НАМІ-А50 був обладнаний мотором об’ємом 750 куб. см, який був запозичений у мотоцикла КМЗ М-72 та мав потужність 22 к.с. Двигун працював у парі з механічною КПП на три швидкості.

Максимальна швидкість цього авто становила 80 км/год, що є досить непоганим показником для його розмірів.

Проте під час тестування НАМІ-А50 виявилося, що автомобіль має ряд недоліків. Зокрема, під час опадів вода проникала до салону через конструкцію передніх дверей, а система охолодження двигуна виявилася неефективною.

У результаті розробку моделі припинили. У 1960 році на зміну прийшов ЗАЗ-965, який швидко завоював популярність серед українців і залишався у виробництві до 1969 року.

ЗАЗ-965 мав кращі технічні характеристики та більш досконалу конструкцію порівняно з НАМІ-А50. Загалом було виготовлено 322 166 одиниць цієї моделі.