Незалежний український дизайнер Роман Прядко представив своє бачення новітнього позашляховика LUAZ-969-M. Цей віртуальний проєкт є оновленою версією культового ЛуАЗ-969 “Волинь” модифікації М, який вперше був випущений у 1979 році. Про це інформує mauto.
Протягом 1979-1992 років Луцький автомобільний завод випускав позашляховик ЛуАЗ-969, який був розроблений на основі моделі ЛуАЗ-969А. Ця модель стала другою модернізацією легендарного ЛуАЗ-969А.
ЛуАЗ-969М вирізнявся свіжим дизайном, модернізованим салоном, незалежною гальмівною системою та покращеною прохідністю. Він мав наступні габарити: довжина складала 3385 мм, ширина – 1560 мм, висота – 1770 мм, колісна база – 1800 мм, колія ззаду – 1320 мм, а колія спереду – 1325 мм. Автомобіль мав кліренс у 280 мм і загальну вагу 960 кг.
ЛуАЗ-969M, який продавався в СРСР, оснащувався тим же двигуном, що і ЛуАЗ-969А. Він споживав 10 літрів на 100 км при швидкості 60 км/год, а максимальна швидкість складала 85 км/год.
Маловідомий факт, але у 1980-х роках ЛуАЗ-969М кілька років підряд експортувався до Італії, де його адаптували до місцевих вимог і оснастили двигунами Ford.
Після 2001 року Луцький автозавод припинив виробництво ЛуАЗ. Нині заводом керує корпорація “Богдан Моторс”, яка з 2006 року займається виробництвом автобусів у Луцьку.
Наразі в Україні існують спроби відновити бренд ЛуАЗ, проте ініціатива виходить не від “Богдан Моторс”, а від компанії Luaz Motors. Під брендом LUAZ вони випускають обмежену кількість компактних електричних пікапів LUAZ, створених на базі китайських електромобілів EEC L7e.
Окрім цього, Роман Прядко нещодавно представив декілька концептуальних проєктів, які мають на меті відродження автомобілів, що раніше випускались у Запоріжжі та Луцьку. Одним з таких є віртуальний позашляховик LUAZ MANDRY, створений для подорожей та відпочинку на природі.
Ще один віртуальний проєкт Романа Прядка – LUAZ-969-M restyling 2025, який показує, як міг би виглядати оновлений ЛуАЗ. Цей концепт вийшов настільки реалістичним, що складається враження, ніби автомобіль вже готовий до випуску. Проте ймовірність залучення інвестицій та відновлення виробництва під брендом ЛуАЗ залишаються невеликою.