Попри широкий вибір авто на вторинному ринку України, більшість користувачів віддають перевагу лише деяким найпоширенішим моделям. Та що ще можна обрати?

Тренд з пригону авто зі США та Європи призвів до того, що на українських дорогах з’явилася величезна кількість найпопулярніших моделей.

Традиційно із США найчастіше привозять седани Volkswagen Passat та Ford Fusion, які заполонили Україну.

На європейському ринку вибір трохи багатший, але найчастіше він все одно зводиться до моделей на кшталт Renault Megane, Ford Focus, Volkswagen Golf і т.д.

Користувачі вибирають ці авто через високий рівень ремонтопридатності, відносної надійності та хорошого співвідношення ціна/якість.

Але це не означає, що у заданому ціновому діапазоні більше немає автомобілів, які не відповідають перерахованим характеристикам або поступаються в комфорті.

З огляду на це, НВ зібрав п’ять найменш очевидних вживаних авто до $10 тис.

Toyota Avensis третього покоління

Від $7500

На відміну від попереднього покоління, ця генерація Avensis залишилася незаслужено обділеною увагою українських автолюбителів.

Однією з причин є вкрай обмежений вибір моделей, які пропонували офіційні дилери Toyota. Але за останні роки в Україну привезли достатньо автомобілів з різним набором двигунів та гарячолюбним у нашій країні кузовом універсал.

«Camry на мінімалках» відрізняється високим рівнем комфорту, гарною плавністю ходу, добротною якістю матеріалів і, звісно, їх надійністю.

У лінійці двигунів можна зустріти атмосферні бензинові варіанти об’ємом 1,6, 1,8 і 2,0 літра, а також 2,0 і 2,2-літрові турбодизелі.

Найпродуктивніші мотори не вважаються еталоном надійності серед лінійки Toyota. А одного з найкращих у класі 1,6-літрового мотора 1ZR-FAE, якого ще вистачало для Corolla, недостатньо для більш габаритної та важкої Avensis.

Саме тому на «вторинці» найчастіше можна зустріти 1,8 (145 к. с.) та дволітрові (150 к. с.) бензинові мотори, а також дизельні версії.

Безумовно, турбодизельні двигуни з індексом D-4D забезпечують кращу динаміку та нижчу витрату палива. Зберігаючи при цьому приблизно той самий ресурс, що й бензинові мотори, — близько 250−300 тис. км.

Найпотужнішим у лінійці став 2,2-літровий варіант D-CAT на 174 к. с. і 380 Нм крутного моменту, який збирався з 2008-го по 2015-й. Двигун оснащувався дуже надійним ланцюговим приводом ГРМ, показував відмінну динаміку і виходив на цифри витрати нижче п’яти літрів дизеля у змішаному циклі.

Проте, його характерними проблемами стали витрата мастила, регулярний пробій прокладки ГБЦ, а також низький ресурс п’єзофорсунок.

Разом з дизельними моторами також найчастіше встановлювалася надійна шестиступінчаста АКПП. Крім неї на вибір були доступні лише «механіка» на шість швидкостей і безступінчаста трансмісія M-Drive CVT.

Subaru Impreza третього покоління

Від $6500

У широких колах автолюбителів бренд Subaru прийнято оминати через складність у обслуговуванні фірмових опозитних двигунів.

Тим не менш, у цих автомобілів є своя армія фанатів завдяки декільком впізнаваним характеристикам: одна з найкращих у класі керованість, висока надійність, повний привід і, звичайно, вражаюча динаміка.

Impreza третього покоління у кузові хетчбек далеко не найочевидніша альтернатива «попсовим» варіантам у сегменті гольф-класу, яку по-справжньому оцінять любителі драйверських авто.

Найпоширенішими у пропозиції є варіанти з дволітровим турбодизелем та бензиновими моторами об’ємом 1,5 та два літри.

Більш потужні 2,5 літрові та турбовані бензинові двигуни у Україні — велика рідкість. Найнадійнішим можна вважати дволітровий бензиновий «атмосферник » EJ20 E, який видає 112 к. с. потужності та 165 Нм крутного моменту.

Цей двигун випускався концерном Subaru з 1989 року, і його головною проблемою є витрата мастила, а також слабка система охолодження.

Серед трансмісій найчастіше зустрічаються п’ятиступінчаста «механіка» та АКПП із чотирма швидкостями. Рідше зустрічається п’ятиступінчастий «автомат».

Volvo S60 другого покоління

Від $8000

Сьогодні шведський бренд позиціонує цю модель як «спортовий седан», хоча у позаминулому десятилітті це був цілком сімейний автомобіль з набором деяких потужних двигунів.

Але до питання двигунів повернемося трохи згодом.

Очевидно, у заданому ціновому діапазоні розкішний варіант від Volvo, здається, не може мати конкурентів. Автомобіль виграє у комфорті, наборі електронних функцій, якості зібкри та навіть їздових характеристиках.

Але головний мінус моделі цього покоління — вимушена співпраця Volvo з материнським брендом Ford, який «підсунув» безліч вкрай невдалих бензинових двигунів із наддувом.

З цієї причини, у нашому випадку найкраще зупинитися на простому восьмиклапанному турбодизелі об’ємом 1,6 літри Volvo D4162T.

Двигун розвиває лише 114 к. с. потужності та 270 Нм крутного моменту, але при цьому його витрата навіть у міському циклі рідко перевищує п’ять літрів на 100 км.

Однією з ключових його особливостей є вимогливість до якості палива, а також регулярні течі мастила.

Найпоширеніший варіант АКПП Aisin TF-80SC на шість швидкостей, поряд з аналогічною «механікою», є більш ніж надійним.

SEAT Exeo

Від $7000

Вкрай непопулярний в Україні аналог Audi A4 точно порадує любителів екзотики.

При цьому автомобіль приховує дуже добре знайому вітчизняним автосервісам начинку материнського концерну VAG.

Більш ніж стильна модель виходила у кузовах седан і універсал, і її дійсно легко сплутати з близнюком A4, якщо не сильно придивлятися до контурів фар і шильдиків.

Exeo простояв на конвеєрі лише п’ять років (до 2013-го) і розійшовся порівняно невеликим тиражем у європейських країнах.

В Україні все ж таки можна знайти кілька десятків непоганих варіантів «іспанської Audi» за адекватні гроші.

Більшість версій на «вторинці» оснащені дуже поширеним і не менш надійним дволітровим дизельним двигуном 2.0 TDI з індексом CAGA, що видає 143 к. с. потужності. Рідше зустрічається форсована версія двигуна CAHA на 170 к. с.

Доступними також були 1,8 та дволітрові бензомотори з наддувом TSI, так само як і найпростіший 1,6-літровий «атмосферник».

Набагато обережнішими варто бути при виборі трансмісії: автомобіль оснащувався рідкісним варіатором LuK multitronic, який став одним із найменш вдалих у межах концерну.

Найкраще зупинитися на простій шестиступінчастій МКПП.

Opel Insignia першого покоління

Від $6000

Ще один європейський «стиляга», якого не можна назвати малопопулярним в Україні, на відміну від попереднього авто у добірці.

Тим не менш, Insignia залишається далеко не найпопулярнішим вибором на вторинному ринку через низку невдалих силових установок.

У іншому, модель можна назвати більш ніж комфортною, просторою та практичною. У хороших комплектаціях вас також порадує широкий набір додаткових функцій, враховуючи електропривод сидінь або панорамний дах.

Автомобіль не відрізнявся хіба що визначними драйверськими характеристиками. Хоча серед доступних варіантів Insignia була навіть повнопривідна версія OPC з 2,8-літровим турбобензиновим двигуном V6, який вже із заводу видавав 321 к. с. потужності.

Очевидно, в Україні у обраному бюджеті повнопривідних варіантів із потужними двигунами майже не знайти.

Натомість на «вторинці» домінує дволітровий турбодизель CDTI, який є модифікацією поширеного двигуна Fiat Multijet II.

Італійський дизель від Opel «розігнали» до 160 к. с., завдяки чому він вийшов вельми динамічним та економічним, хоч і не запам’ятався високим ресурсом.

З відносно такою ж надійністю можна розглядати варіанти 1,4-літрового бензинового мотора з наддувом Opel A14NET на 140 к. с., а також 1,6-літрового турбобензинового двигуна A16XHT на 170 к. с.

Якщо вам потрібен максимально простий варіант, який завдасть найменше клопоту — краще пошукати старіший 1,8-літровий бензиновий «атмосферник» Z18XER потужністю 140 к. с. З цим авто даний двигун випускався з 2008-го по 2010-й.

З доступних варіантів трансмісії тут були лише шестиступінчаста АКПП та «механіка» з такою ж кількістю швидкостей.