У XXI сторіччі мало що роблять на віки, і автомобільних двигунів це теж стосується. Силові агрегати старої конструкції, які вирізняються надвисоким рівнем надійності, відходять в історію, а їхнє місце займають більш економічні, продуктивні та екологічні, але куди менш витривалі мотори. Втім, даний процес все ще не завершено, а це означає, що деякі двигуни «старої гвардії» все ще можна побачити в абсолютно нових машинах навіть у 2025 році, пише mAuto.
Один із них – мотор Toyota 1HZ. Цей 4,2-літровий рядний 6-циліндровий дизельний агрегат, розроблений для легендарного Land Cruiser 70-ї серії, був створений тільки заради одного – викликання захоплення своєю надійністю.
Toyota 1HZ є представником старої школи ДВЗ. Атмосферний дизель із верхнім розподільчим валом, що розвиває близько 129 кінських сил і 210 Нм, не має ні турбонаддуву, ні системи безпосереднього впорскування.
За останні роки він зазнав лише незначних змін, але ці обновки здебільшого стосувалися встановлення електронного управління подачею палива і клапана рециркуляції відпрацьованих газів (EGR). А ось базова архітектура агрегата залишається незмінною протягом більш ніж трьох десятиліть.
Що найцікавіше, у 2025 році 1HZ, як і раніше, можна знайти в машинах Toyota. Зокрема, у ветерані Toyota Land Cruiser 70, який, незважаючи на поважний вік, все ще продається дилерами Toyota в Австралії, Південній Африці та на Близькому Сході. Причому одразу в кількох кузовних варіаціях (3- і 5-дверний позашляховик, а також пікап з одно- і дворядною кабінами).