Ідея фарби, яка охолоджує авто на сонці, звучить як фантастика. Але в Nissan вирішили перевірити це на практиці. З 2021 року компанія разом із Radi-Cool працює над спеціальним покриттям, яке має стримувати нагрів кузова і салону. Схожі речовини вже давно застосовують на дахах будівель, однак для авто їх довелося серйозно переробити.
Замість товстого шару з валика – тонке розпилення з пістолета. Додали й прозорий верхній шар, щоб фарба відповідала стандартам автомобільної індустрії. За словами технічного спеціаліста проєкту Кенічі Фудзімото, головне завдання – зберегти властивості фарби, зменшивши її товщину: «Зараз вона все ще в шість разів товстіша за звичайне автофарбування. Працюємо над цим».
На практиці різниця є. Nissan провів випробування на службовому мінівені NV100, який працює в аеропорту Ханеда в Токіо. При стоянці під сонцем такий автомобіль мав температуру кузова на 12 °C нижчу, а в салоні – на 5 °C менше, ніж звичайне авто поруч. Для спекотного міста це немало.
Поки фарба проходить доопрацювання. Основна проблема – маса. Надлишкова вага може негативно впливати на витрату пального. Інша складність – обмежена палітра. Поки тестують лише білий варіант, але інженери вже працюють над кольоровими версіями.
Коли технологія дістанеться серійних моделей – питання відкрите. Але сам факт, що великі автовиробники цікавляться такими експериментами, свідчить: спекотні салони невдовзі можуть залишитись у минулому.