Вт. Лип 29th, 2025

В містах обмежують швидкість руху до 30 км/год

У Нідерландах все більше міст і сіл відмовляються від стандартної для населених пунктів швидкості 50 км/год та запроваджують зони обмеження швидкості 30 км/год. Переваги від такого нововведення не забарилися.

Зниження максимальної швидкості з 50 до 30 кілометрів на годину зумовлено міркуваннями безпеки учасників дорожнього руху, особливо пішоходів та велосипедистів. Статистика показує, що вони все частіше потрапляють у різні дорожньо-транспортні пригоди.

Там, де впроваджено меншу швидкість, аварійність зменшилася. Приклад показує Амстердам, не відстають й інші міста. Результативність такої новації підраховує NL Times та ряд інших видань.

При цьому перехід на меншу швидкість здійснюють як великі міста, так і містечка та невеличкі села. Скажімо, місто Беркхаут на півночі країни з 2018 і 2022 роками мало 34 аварії, включаючи три смертельні випадки.

Там впровадили не лише обмеження швидкості, але й вдалися до зміни інфраструктури. Розробляється проєктна документація про звуження доріг та введення зелених зон, щоб ще більше уповільнити рух транспорту та підвищити безпеку.

Як підрахували експерти центру дослідження безпеки дорожнього руху SWOV, зниження обмеження швидкості з 50 до 30 км/год може зменшити кількість смертельних випадків та травм в аваріях на третину.

Для переконливості наводиться приклад ефективності таких заходів у Амстердамі. Там з 8 грудня 2023 року на 80% вулиць діє обмеження швидкості 30 км/год. В результаті кількість зіткнень за участю пішоходів та велосипедистів зменшилася на 15%.

У Амстердамі істерії з початковим неприйняттям швидкісних інновацій зникли, коли реальні переваги переконливо закріпили у свідомості нову нормальність цього нововведення.

На дорогах, де було запроваджено обмеження швидкості 30 км/год, кількість аварій за участю транспортних засобів зменшилася на 11 відсотків, з 926 у 2023 році до 823 у 2024 році. Аварії між транспортними засобами та велосипедистами й пішоходами зменшилися на 15 відсотків.

Кількість аварій у місті минулого року зросла, оскільки велосипедисти мали більше аварій один з одним або зіткнень в один бік. Попри незначний опір з боку водіїв, управління дорожнім рухом отримало схвальну оцінку та підтримку жителів країни. На вулицях стало спокійніше та безпечніше.

Як пише видання medium.com, за кілька років жителі Нідерландів усвідомили переваги новації. Водії вже вважають, що “швидка їзда в населеному пункті стала такою ж недоречною, як куріння у дитячому садку”.

“Кожна зміна в дорожньому русі породжує опір, але з часом самі мешканці визнають, що покращення помітне”, – зазначає урядовець з Мейерійстада та представник голландської асоціації муніципалітетів VNG Ян ван Бургстеден.

Запровадження зон зі швидкістю 30 км/год також відповідає міжнародним зобов’язанням Нідерландів. Країна підписала Стокгольмську декларацію, метою якої є скорочення вдвічі кількості жертв дорожньо-транспортних пригод.

Читай mAUTO в google.news та ТЕЛЕГРАМ

By nikolay

Related Post