Водій Віталій зі Львова ще восени замінив насос гідропідсилювача у своєму Volkswagen Golf. Причина – кермо стало тугим, а під авто з’явились плями. Майже 9 тисяч гривень.
“Сказали в сервісі – зловив обрив шланга. Коли припарковувався, крутив кермо до упору і так залишав”, – розповідає чоловік.
Саме така звичка і вкорочує життя гідропідсилювачу, кажуть експерти. Про це наголошує автомеханік Сергій, який понад 15 років ремонтує кермові системи. За його словами, коли кермо доведене до крайнього положення, в системі різко зростає тиск. Насос, шланги, циліндри – усе працює на межі. І довго це не витримує.
“Якщо лишити кермо викрученим, навіть на 5–10 секунд, рідина всередині починає перегріватись. А шланги просто можуть не витримати. Потім маємо текти, шум або заклинювання“, – каже майстер.
У гідропідсилювачі справді є клапан, що має знижувати тиск. Але він не панацея. Якщо водій постійно викручує кермо до упору і лишає його так – насос швидко зношується. Ціни ж на нові запчастини кусаються. Тільки заміна насоса обійдеться від 3 000 гривень. А ще шланги, рідина, робота…
Фахівці радять: дійшли до упору – відпустіть кермо на чверть оберту. Так система не буде в стресі. І зайвих витрат вдасться уникнути.