Компанія Hyundai Rotem з Республіки Корея (РК), добре знана в Україні як виробник автомобілів та швидкісних електропоїздів, збирається представити світу K3 — сучасний бойовий танк, який може налякати своїм виглядом та перспективною силовою установкою.
Як не без певної міри хвастощів заявили у компанії-розробниці, цей основний бойовий танк наступного покоління перевершує всі можливості сучасних ОБТ, забезпечуючи більш ефективне виконання завдань за допомогою новітніх технологій для ведення війни майбутнього.
ВЖЕ БАЧИЛИ?
|
Новий HYUNDAI Tucson 2025 року: подробиці і ціни |
Як вважають експерти оборонного порталу Army Recognition, співпраця між Hyundai Rotem, Агентством розвитку оборони РК, і Корейським науково-дослідним інститутом планування та вдосконалення оборонних технологій є значним технологічним проривом, який наближає країну до впровадження водневих транспортних засобів у військових цілях.
Очікується, що K3 буде оснащений водневими паливними елементами, передовими електродвигунами та акумуляторними батареями, що стане екологічно чистою альтернативою дизельним двигунам. Ця інноваційна система не тільки зменшує викиди, але й дозволяє танку працювати майже безшумно, значно підвищуючи його можливості непомітності — істотну стратегічну перевагу в сучасній війні.
Очікувана конструкція K3 пропонує значні експлуатаційні переваги, включаючи здатність пересуватися по складній місцевості та крутих схилах. Окрім водневих паливних елементів, танк матиме 130-мм гладкоствольну гармату, що є значною модернізацією 120-мм гармати панцерника K2, що покращує його вогневу міць.
Hyundai Rotem також оприлюднила плани щодо інтеграції штучного інтелекту (AI) у систему керування вогнем танка. Ця функція на основі нейронних мереж спрямована на покращення можливостей прицілювання та точності K3, надаючи йому перевагу в превентивних ударах і швидкій оцінці загрози на полі бою.
Виробництво повністю водневого бака K3 заплановано на 2040 рік. Як проміжне рішення Hyundai Rotem спочатку представить гібридну модель, що поєднує дизельну та водневу системи. Цей перехідний етап дозволить південнокорейській армії скористатися деякими перевагами водневої технології, готуючись до повного переходу на це джерело енергії.
Представники Hyundai Rotem підтвердили, що ця гібридна версія незабаром буде введена в експлуатацію, підтримуючи стратегічні цілі Південної Кореї зі зниженням викидів, зберігаючи при цьому надійну військову ефективність.
Розробка танка K3 узгоджується з ширшою тенденцією до використання водневого палива в глобальному оборонному та транспортному секторах. Компанія Hyundai, яка вже отримала визнання за новаторську роботу в галузі паливних елементів, розширює свій досвід у військових технологіях, роблячи внесок у розвиток мобільних рішень на основі водню.
Наприклад, компанія раніше співпрацювала з китайською фірмою WeRide щодо автономних транспортних засобів, що працюють на водні. Подібним чином у Сполучених Штатах прогрес у водневих технологіях справляє хвилю в комерційному та військовому морському транспорті, з такими проектами, як «Sea Change», першим водневим поромом, схваленим береговою охороною США, який незабаром має бути спущений на воду в Сан-Франциско.
Водневий паливний елемент працює шляхом перетворення водню та кисню в електрику, воду та тепло за допомогою електрохімічної реакції. Він складається з трьох основних компонентів: анода, катода та електроліту. Водень, що зберігається в резервуарі, впорскується в анод, де за допомогою каталізу розщеплюється на протони та електрони.
Протони проходять через електроліт, щоб досягти катода, тоді як електрони, не в змозі перетнути електроліт, подорожують рух через зовнішнє коло, генеруючи корисний електричний струм. З іншого боку, кисень, який зазвичай витягується з повітря, потрапляє на катод, де він поєднується з протонами та електронами, утворюючи воду, чистий побічний продукт цієї реакції.
Ця технологія, яка виробляє лише воду та тепло, забезпечує стійке джерело енергії, що не забруднює навколишнє середовище, ідеальна для застосувань у техзасобах, які вимагають низьких акустичних і теплових сигнатур, таких як стелс-військові операції.
У сучасних військових операціях, водневий танк мав би значні стратегічні переваги, зокрема в плані непомітності, автономності та працездатності у ворожому середовищі. Через низьку температурну сигнатуру водневий резервуар було б важче виявити інфрачервоними системами спостереження, що полегшує дискретні маневри, нічне патрулювання та проникнення на території в тилу ворога.
Підвищена автономність подібної військової техніки також дозволить бронетанковим підрозділам проникати глибше на територію противника без частих дозаправок, що є цінною можливістю в районах зі складними логістичними ланцюгами постачання. Крім того, виробництво лише водяної пари без забруднюючих викидів зробить танк стійким до деградованих або забруднених середовищ, типових для міських і промислових районів, уражених війною.
Зменшивши залежність від викопного палива, цей тип транспортного засобу полегшить логістичні вимоги та захистить лінії постачання, які часто є вразливими до цілеспрямованих ворожих атак. Нарешті, безшумна робота водневої технології дасть вирішальну перевагу для засідок або захисту в лісистих або міських районах, дозволяючи танку залишатися непоміченим до бою.
Таким чином, водневий танк може впоратися з унікальними викликами сучасного конфлікту, пропонуючи поєднання обережності, автономності та стійкості до навколишнього середовища, що значно посилить оперативні можливості на землі.
Проєкти з розробки водневих військових транспортних засобів набирають обертів у всьому світі, хоча Південна Корея зі своїм танком K3 перебуває в їхньому авангарді. Інші країни та оборонні компанії також досліджують потенціал водню для військового застосування, хоча зусилля, як правило, менш просунуті, ніж у Hyundai Rotem.
У Сполучених Штатах військові оцінюють життєздатність водню в рамках своєї програми «Бойова машина наступного покоління» (NGCV). General Motors Defense, наприклад, розробила прототип ZH2, всюдихода на водневому двигуні, призначеного для армії США. Ця модель має на меті перевірити стелс і автономність водневих технологій для оборонних місій.
Крім того, BAE Systems і Oshkosh Defense, два великих оборонних підрядника, також досліджують гібридні та водневі технології для майбутніх застосувань, хоча поки що вони зосереджені в основному на гібридних автомобілях.
У Європі програма MGCS (Main Ground Combat System), про яку детально розповідала наша редакція в одній зі своїх публікацій і яку спільно очолюють Krauss-Maffei Wegmann (KMW) і Nexter, є флагманським проєктом розробки майбутнього європейського бойового танка. Утім, і вона поки все знаходиться на стадії специфікації: розглядаються гібридні та водневі варіанти для зменшення викидів і підвищення непомітності.
Rheinmetall, ще один великий гравець, який бере участь у профільному проєкті, також досліджує альтернативні рухові рішення, але остаточне рішення щодо впровадження водневої технології німцями ще не прийнято.
Японія також зацікавлена у водневих паливних елементах для бронетехніки через Mitsubishi Heavy Industries. Цей промисловий конгломерат вивчає можливість використання водневої технології для своїх майбутніх бойових танків, відповідаючи на вимоги Міністерства оборони Японії щодо рішень, які підвищують автономність і одночасно зменшують викиди вуглекислого газу.
Mitsubishi Heavy Industries зосереджується в першу чергу на прототипах і тестуванні продуктивності на складних територіях, щоб оцінити застосовність водню у своїх бойових машинах.
Ізраїль є ще одним потенційним гравцем, зацікавленим у перевагах водню для місій, які потребують низьких акустичних і теплових сигнатур. Ізраїльські компанії, такі як Elbit Systems і Israel Aerospace Industries (IAI), проводять дослідження невидимих захисних транспортних засобів і розглядають альтернативні силові рішення для задоволення конкретних потреб Армії оборони Ізраїлю (IDF), хоча жодної офіційної програми, присвяченої водню, на сьогодні не було запущено.
Підбиваючи підсумок аналітики ринку озброєнь вважають, що хоча кілька країн і оборонних компаній активно займаються дослідженнями нових силових технологій для зменшення впливу військової техніки на навколишнє середовище, небагато з них зробили водень безпосереднім пріоритетом.
Проєкт Hyundai Rotem K3 ставить Південну Корею в авангард розробки бойових танків з водневим двигуном, пропонуючи дорожню карту для інших країн. Ця інновація може спонукати європейських, американських та азійських гравців, таких як BAE Systems, General Motors Defense, KMW, Nexter і Mitsubishi Heavy Industries, прискорити власні водневі програми, продовжуючи досліджувати потенціал цієї технології для військових реалій.