Запуск двигуна в сильний мороз — це справжній стрес для його компонентів. Висока в’язкість моторного масла, великі інтервали між запусками та інші фактори створюють додаткове навантаження на важливі частини двигуна. У найгірших випадках це може призвести до серйозних пошкоджень, виправлення яких обійдеться в копійку.
Автовиробники не дають точних температурних обмежень для експлуатації автомобіля, і в наших кліматичних умовах водії часто запускають двигун при -30°C і навіть нижче. Хоча уникнути підвищеного навантаження на двигун неможливо, наслідки залежать від низки факторів, які можна контролювати.
ВЖЕ БАЧИЛИ?
|
Новий HYUNDAI Tucson 2025 року: подробиці і ціни |
Одним із основних чинників, який впливає на успішний запуск двигуна в мороз, є моторне масло. Його характеристики — в’язкість та температура кристалізації — відіграють ключову роль. Зважаючи на клімат, кожен водій може підібрати для себе оптимальне масло, враховуючи ці параметри.
В’язкість моторних масел визначається за стандартом SAE, і для всесезонних масел це дві цифри, розділені дефісом, як-от 0W-20 або 5W-30. Літера W означає “зима”. Значення перед нею дають уявлення про те, при якій температурі масло ще не загусне, а двигун може запуститися. Наприклад, для масла 5W мінімальна температура запуску буде -30°C, а для 0W -35°C.
Цей спосіб підходить для помірного клімату, але в регіонах з тривалими морозами варто звертати увагу на ще один важливий фактор — температуру замерзання масла. Зазвичай можна знайти результати лабораторних тестів для масла, які допоможуть визначити, при якій температурі масло замерзає. Якщо тест показує, що масло не кристалізується до -50°C, запускати двигун можна не раніше ніж при -40°C.
Щоб зменшити навантаження на двигун і полегшити його запуск, важливо правильно підібрати технічні рідини. І якщо морози прийшли несподівано і є сумніви щодо якості масла, краще почекати потепління, а не ризикувати здоров’ям двигуна.