Якщо постійні витрати на паливо стали надто відчутними, має сенс замислитися над вибором шин. Фахівець розповів, як грамотно підібрана зимова гума може помітно скоротити витрати бензину.
Зниження витрат на пальне на 1-2 літри на кожні 100 км пробігу стає цілком реальним, якщо з увагою поставитися до вибору та використання шин. Одним із основних факторів, що впливають на витрату палива, є опір коченню, і він залежить від цілого спектра характеристик покришок.
Міні-огляд на ютуб | СУПЕР ЦІНА: Продається Hyundai IONIQ 5 2022 року - без ударів, зі США |
Один із найважливіших аспектів – це правильний тиск у шинах. Багато енергії витрачається на механічну деформацію колеса при його обертанні, а недостатній тиск посилює цей процес, оскільки шини прогинаються сильніше, що призводить до підвищеної витрати палива.
Щоб мінімізувати втрати, можна трохи підвищити тиск у колесах. Але тут варто враховувати, що надмірно накачані шини можуть погіршити амортизацію, компоненти ходової частини почнуть швидше зношуватися і знизиться комфорт у салоні. Також перекачані покришки забезпечують гірше зчеплення з дорогою, що негативно позначається на керованості та безпеці автомобіля.
На ефективність використання енергії коліс істотно впливають матеріали, з яких вони виготовлені. Чим жорсткіший і менш еластичний склад гуми, тим менше шина схильна до деформацій. Цей принцип активно використовується для розробки енергозберігаючих шин.
Не менш важливий і малюнок протектора: чим він плавніший і менш агресивний, тим нижчий опір коченню, що безпосередньо позначається на зниженні витрат палива.
Важливим параметром впливу на опір коченню є ширина шини. Збільшення ширини шини неминуче призводить до зростання ваги колеса, адже ширина колісного диска також повинна бути збільшена. Це створює додаткове навантаження на двигун, що, своєю чергою, збільшує витрату палива. Навпаки, вузькі шини сприяють зниженню цих витрат.
Дослідження показують, що, якщо ширину змінити з 265 до 185 мм (для R16), це може призвести до зниження витрати пального до 1-2 літри на кожні 100 км.
Радіус колеса також відіграє важливу роль у рівні опору коченню. На швидкісних ділянках, таких як шосе, більший радіус сприяє зниженню втрат енергії на тертя, що може знизити витрати палива. Однак у міських умовах, де водію доводиться часто розганятися та гальмувати, менший радіус колеса виявляється економічнішим, оскільки вимагає менше зусиль від двигуна на кожне прокручування. Таким чином, для міської їзди з постійними зупинками та стартами бажано вибирати шини мінімально дозволеного діаметру. Якщо автомобіль переважно експлуатується на трасах, доцільніше застосувати шини з великим радіусом, який дозволено в посібнику з експлуатації транспортного засобу.
Українським водіям, які отримали свої посвідчення до 2013 року, рекомендують оновити їх, оскільки ці «старі»…
Японська компанія Toyota протягом останніх десятиліть має репутацію виробника надійної та довговічної техніки. Водночас деякі…
В Україні водії зобов’язані мати при собі документи на реєстрацію та право керування авто. Відмова…
Багато автомобілістів не усвідомлюють, що штрафи для водіїв на світлофорі не обмежуються проїздом на червоний…
З’явилися перші живі фотографії Kia Sportage 2025 модельного року, який було представлено минулого тижня. Автомобіль…
Довгоочікуваний бюджетний кросовер Renault 4 E-Tech офіційно розсекретили на 2025 рік. У мережі з'явилася нова…