Наприкінці 40-их років на острові Чепель, що на околиці Будапешта розгорнулося будівництво великого машинобудівного комплексу. Його, не мудруючи лукаво, теж назвали «Чепель».
Першу вантажівку Csepel D350 (тобто вантажопідйомністю 3,5 т) випустили у квітні 1950 року. Цей капотник був, насправді, копією австрійської машини Steyr 380.
ВЖЕ БАЧИЛИ? | Новий HYUNDAI Tucson 2025 року: подробиці і ціни |
Подальшим розвитком цієї моделі став 4,5-тонний Сsepel D450 з новим, більш сучасним дизайном. Машина випускалася з 1957 року і поставлялася до СРСР переважно як сідловий тягач.
Тягач цей існував у двох іпостасях. Одна модель – D450N оснащувалась 4-циліндровим передкамерним дизелем рабочим об’ємом 5,5 та потужністю 95 к. с. А на другій стояла передкамерна 8,0-літрова “шістка” власної розробки, вже в 125 к. с. Для останнього двигуна довелося подовжувати капот. Машини працювали з напівпричепами повною масою відповідно 10 та 12 т. Максимальна швидкість автопоїздів становила 68 та 78 км/год.
Важливим етапом історії марки став 1958 рік. Саме тоді розпочалося виробництво принципово нового сімейства вантажівок – Csepel D700.
По-перше, там змінилося компонування: кабіна тепер розташовувалась над двигуном. По-друге, остання відрізнялася оригінальним дизайном. І нарешті, по-третє, вона стала дуже просторою – п’ятимісною.
Щодо двигуна, то це був 6-циліндровий передкамерний дизель Csepel D614 – такий же, як на відомих автобусах Ikarus 66 та Ikarus de Luxe. За робочого об’єму 8,3 л він розвивав 145 к. с. Це дозволяло підняти вантажопідйомність автомобіля до 7,0 т. А сідловий тягач D705N міг працювати з напівпричепом повною масою 15 т. Максимальна швидкість завантаженого автопоїзда становила 60 км/год. Такі тягачі знаходилися на виробництві до 1979 року і також постачалися до нашої країни.
Потрібно сказати, що ще починаючи з 70-х років, велися роботи з подальшого вдосконалення вантажівок Csepel. Зокрема, на них встановлювали кабіни від польських автомобілів Star та Jelcz («Ельч»), а також дизелі Raba-MAN за ліцензією відомої німецької фірми. До 1984 року підприємство майже повністю перейшло на використання «чужих» компонентів.
Проте кон’юнктура на ринку змінювалась. У 80-ті роки щорічний випуск впав із 3 – 4 тис. до 1 тис. машин. Виробництво вантажівок стало нерентабельним. І в 1988 році підприємство повністю переключилося на виготовлення шасі для автобусів Ikarus та запчастин.
Головний сервісний центр МВС України в соціальних медіа закликав українців відповідальніше ставитися до процедури купівлі-продажу…
Субкомпактний кросовер Seltos, що з’явився в 2019 році, розташований на сходинку нижче бестселера Kia Sportage,…
Взимку водіям часто доводиться стикатися з льодом на двірниках, через що важче чистити лобове скло,…
Позашляховики — це не просто транспорт, а надійні партнери для складних умов. Водії цінують такі…
Новий бюджетний кросовер Dacia Sandero Stepway приверне увагу покупців завдяки сучасному дизайну. При цьому автомобіль…
Навесні минулого року Renault прийняла рішення позбавитися кросовера Renault Arkana (до великої війни його збирали…