Днями вдалося визначити марку та моделі раритетних автомобілів, знятих на вулицях Києва у серпні далекого 1918 року, повідомляє телеграм-канал про ретро рух в Україні – AC Garage News. Сьогодні ця унікальна фотографія зберігається в одному із берлінських архівів. Цікаво, що на ній зображені автомобілі німецької марки Presto, які були у складі німецьких окупаційних військ. На фото перша ліворуч – двотонна вантажівка 10/30PS, а перша праворуч – легковик 8/25PS.
Автомобілі марки Presto мають цікаву історію. Ще в 1898 році в німецькому місті Хемніц було засновано велосипедний завод Presto Werke, Gunther & Co. А наступного року він розпочав свою діяльність. Поряд із велосипедами тут стали випускати й мотоцикли.
Міні-огляд на ютуб | СУПЕР ЦІНА: Продається Hyundai IONIQ 5 2022 року - без ударів, зі США |
А після двох років підготовчих робіт та переїзду на нові, більш просторі виробничі площі, 1910 року, з’явилася й перша серійна модель автомобіля. Машина отримала 4-циліндровий двигун робочим об’ємом 2,34 л та потужністю 8/11 PS. В 1913 автомобільна програма розширилася до трьох моделей: Type P6 (6/18 PS), Type P8 (8/25 PS) і P10 (10/35 PS).
Фургон Presto 9/25PS (1912) вантажопідйомністю 1000 кг. Представлений у Саксонському музеї комерційних автомобілів.
У Першу світову війну фірма Presto почала постачати автомобілі для німецької армії. Здебільшого це були легкові машини, які використовувалися як службові – командирські та штабні. Крім того, для санітарних зробили потужніше 1,5-тонне шасі (10/30 PS). Випускалася також швидкохідна вантажівка на 2 т. За деякими даними, вироблялися й тритонні вантажівки.
Після війни фірма провела реорганізацію підприємства з метою знизити виробничі витрати. У 1919 році Presto разом з низкою інших виробників – Dux Werke, Leipzig Wahren, C. D, Magirus A. G. та Vomag – увійшла до складу «Німецького Автомобільного Концерну» (DAK). Завдяки цьому їй полегшало долати фінансові труднощі тих років.
З 1921 року Presto почала випускати тільки одну-єдину модель – Type D (9/30 PS). На її основі було створено і розвізний фургон на 0,75 т. Пізніше гама була розширена. 1925 року з’явилася Presto E (13/40 PS). А надалі з’явилися машини з 6-циліндровими верхньоклапанними двигунами – Presto F (2613 куб. см) і Presto G (3119 см куб.).
В 1926 компанія придбала німецьку фірму Dux і стала називатися Dux-Presto. На виробничих площах фірми Dux стали випускати комерційну модель Type Z (28/80 PS). Вона швидко здобула успіх у споживачів. Вироблялася машина як у вигляді фургона на 1,5 т, так і у вигляді 15-місного автобуса, що позначався Type ZO.
У грудні 1927 року фірму купили найбільшим тоді німецьким виробником – компанією NAG. І на цьому її історія закінчилась. Але випуск популярної моделі Type Z тривав ще три роки, щоправда вже під новим брендом.
У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, що передбачає посилення відповідальності за повторні порушення правил дорожнього руху,…
Зупинка поліцією - не найприємніша подія як для автомобілістів-початківців, так і для досвідчених шоферів, оскільки…
Досвідчені водії завжди намагаються вдосконалити механізми автомобіля, бажано без великого навантаження на гаманець. Одним з…
В кожному автомобілі є ремені безпеки, які обов’язково потрібно використовувати. Однак, деякі водії можуть нехтувати…
Лінійку Kia EV9 2025 поповнила спортивна модифікація GT. Потужний сімейний електрокросовер презентували на автошоу в…
Довгоочікуваний бюджетний кросовер Citroen C3 Aircross 2024 року привернув увагу завдяки низькій ціні та яскравому…