Categories: Новини

Як в Україні працювали автомобілі рідкісної німецької марки Presto (фото)

Днями вдалося визначити марку та моделі раритетних автомобілів, знятих на вулицях Києва у серпні далекого 1918 року, повідомляє телеграм-канал про ретро рух в Україні – AC Garage News. Сьогодні ця унікальна фотографія зберігається в одному із берлінських архівів. Цікаво, що на ній зображені автомобілі німецької марки Presto, які були у складі німецьких окупаційних військ. На фото перша ліворуч – двотонна вантажівка 10/30PS, а перша праворуч – легковик 8/25PS.

Автомобілі марки Presto мають цікаву історію. Ще в 1898 році в німецькому місті Хемніц було засновано велосипедний завод Presto Werke, Gunther & Co. А наступного року він розпочав свою діяльність. Поряд із велосипедами тут стали випускати й мотоцикли.

А після двох років підготовчих робіт та переїзду на нові, більш просторі виробничі площі, 1910 року, з’явилася й перша серійна модель автомобіля. Машина отримала 4-циліндровий двигун робочим об’ємом 2,34 л та потужністю 8/11 PS. В 1913 автомобільна програма розширилася до трьох моделей: Type P6 (6/18 PS), Type P8 (8/25 PS) і P10 (10/35 PS).

Фургон Presto 9/25PS (1912) вантажопідйомністю 1000 кг. Представлений у Саксонському музеї комерційних автомобілів.

У Першу світову війну фірма Presto почала постачати автомобілі для німецької армії. Здебільшого це були легкові машини, які використовувалися як службові – командирські та штабні. Крім того, для санітарних зробили потужніше 1,5-тонне шасі (10/30 PS). Випускалася також швидкохідна вантажівка на 2 т. За деякими даними, вироблялися й тритонні вантажівки.

Після війни фірма провела реорганізацію підприємства з метою знизити виробничі витрати. У 1919 році Presto разом з низкою інших виробників – Dux Werke, Leipzig Wahren, C. D, Magirus A. G. та Vomag – увійшла до складу «Німецького Автомобільного Концерну» (DAK). Завдяки цьому їй полегшало долати фінансові труднощі тих років.

З 1921 року Presto почала випускати тільки одну-єдину модель – Type D (9/30 PS). На її основі було створено і розвізний фургон на 0,75 т. Пізніше гама була розширена. 1925 року з’явилася Presto E (13/40 PS). А надалі з’явилися машини з 6-циліндровими верхньоклапанними двигунами – Presto F (2613 куб. см) і Presto G (3119 см куб.).

В 1926 компанія придбала німецьку фірму Dux і стала називатися Dux-Presto. На виробничих площах фірми Dux стали випускати комерційну модель Type Z (28/80 PS). Вона швидко здобула успіх у споживачів. Вироблялася машина як у вигляді фургона на 1,5 т, так і у вигляді 15-місного автобуса, що позначався Type ZO.

У грудні 1927 року фірму купили найбільшим тоді німецьким виробником – компанією NAG. І на цьому її історія закінчилась. Але випуск популярної моделі Type Z тривав ще три роки, щоправда вже під новим брендом.

nikolay

Recent Posts

Нові можливості камер фіксації порушень: що треба знати водіям

У 2025 році французькі правоохоронці збільшать кількість камер контролю швидкості на 4% — з 4000…

28 хв. ago

В Україні раритетний автомобіль Москвич-403 продають за цiною iPhone (фото)

В Україні продають раритетне авто «Москвич-403». Машину оцінили в 999 доларів США, що співставно з…

37 хв. ago

Водіїв в Україні штрафують за пальне в автомобілях

Згідно із законодавством України, водіям дозволено провозити в авто не більше ніж 60 і 1500…

7 години ago

Поліцейський вимагає заглушити двигун: експерти роз’яснили, що робити водіям

Зупинка автомобіля на вимогу поліції часто супроводжується проханням заглушити двигун, але багато водіїв не впевнені,…

10 години ago

На аукціон виставили останній автомобіль Cadillac легендарного Елвіса Преслі (фото)

У Великій Британії на аукціон Bonhams виставили седан Cadillac Seville 1977 року. За нього планують…

11 години ago

Фахівці назвали 5 правил правильного накачування зимових шин

Механіки шиномонтажок зазвичай накачують шини до середнього тиску, так званої “двійки”, не звертаючи увагу на…

12 години ago