Новини

Український авторинок перевернувся з ніг на голову

Рекордна кількість реєстрацій електромобілів в Україні вирівняла криву зростання проникнення електрокарів на український ринок в цілому.

Після не найуспішнішого першого кварталу, два наступних продемонстрували дуже непогані цифри – відповідно 26% і 117% приросту порівняно з аналогічними періодами 2017 року. Про це у своїй колонці на НВ Бізнес пише засновник блогу autogeek.com.ua Євген Муджирі.

Отже, цього року вже вперше можна говорити про істотну частку імпорту “електричок” у структурі загальної кількості ввезених авто. Завезення електромобілів становить приблизно 5%. Щоправда, це без урахування автомобілів на єврономерах, які, напевно могли б цю частку розмити до непристойності.

Проте, скасування ПДВ і акцизу робить свою справу – до кінця року (поки діє пільговий період) український автопарк може поповнитися ще на пару тисяч автомобілів на електротязі. Цьому сприятиме два фактори: відкладений попит і швидке скасування пільгового імпорту електрокарів.

Якщо говорити про перший чинник, то на електромобілі пересядуть ті, кому набридло стежити за цифрами, які надто часто змінюються на стелах вітчизняних АЗС. До того ж, як бачимо, далеко не в бік здешевлення палива.

Що ж стосується другого, то в Мінфіні і ДФС вже вирішили не продовжувати пільгове ввезення для електромобілів з 2019 року. Мовляв, у рамках адаптації українського законодавства до європейського ми не можемо встановлювати пільги зі сплати ПДВ для якоїсь категорії товарів. Отже, з боєм годинника в новорічну ніч порівняно дешеві електромобілі знову подорожчають на розмір податку (20%).

Втім, не позбавляє оптимізму той факт, що поступовий перехід на електромобілі – це світовий тренд, і Україна, як один з лідерів за темпами приросту авто на електротязі і розвитку інфраструктури, не залишиться за бортом глобальних змін.

Тим більше, що у тривалих суперечках на тему, що потрібно для початку – наявність електромобілів чи інфраструктура – ринок поставив жирну крапку. Тепер кількість зарядних станцій для електромобілів тільки і встигає наздоганяти зростаюче число клієнтів. А їх, електрозаправок, у нас вже більше тисячі. Що більше, ніж, наприклад, в тій же Польщі, яку прийнято вважати більш успішною, з точки зору економічного розвитку.

Так, ми ще не можемо похвалитися офіційною присутністю Tesla або готовністю японців почати офіційний продаж хіта електромобільного ринку – Nissan Leaf. Проте, на інфраструктурному ринку можна спостерігати тектонічні зрушення в бік розвитку мереж швидкісних електрозаправок.

Згодом їх кількість має дати можливість електромобілю з суто міського виду транспорту перетворитися на зручний варіант для далеких подорожей. І це стане ще одним аргументом на користь переходу на екологічно чистий транспорт.

avreley

Recent Posts

В Україні виготовили повноприводну машину на базі іномарки (фото)

Завод спецтехніки «Техкомплект» виготовив сучасний бензовоз на шасі Iveco T-WAY 4х4. Такий проект було реалізовано…

13 хвилин ago

Hyundai готує до випуску оновлений кросовер Tucson L (фото)

26 листопада у Китаї буде офіційно представлено новий Hyundai Tucson L 2025 року. Автомобіль отримає…

1 годину ago

35-річний Mercedes-Benz продають дорожче $350 000 (відео)

Купе Mercedes-Benz 560SEC AMG 6.0 Widebody 1989 випуску виставили на спеціалізованому інтернет-аукціоні. Вартість ексклюзивної моделі…

2 години ago

Chery представила аналог Toyota Camry і VW Passat з витратою 1 л на 100 км (фото)

На домашньому для себе міжнародному мотор-шоу в Гуанчжоу компанія Chery вперше показала новий седан Fulwin…

3 години ago

Вперше показали оновлений кросовер Kia Seltos

Компанія Kia нещодавно вивела на дорожні випробування прототип нового Seltos, оснащеного гібридною установкою. Корейська модель…

4 години ago

В Україні з’явився новітній Mercedes-Benz eSprinter (фото)

Вітчизняний ринок електричних розвізних фургонів продовжує розвиватися. Нещодавно в Україну було завезено найновіший Mercedes-Benz eSprinter.…

4 години ago