Депутати пропонують оподаткувати вживані авто, які старші 5 років. Зміни пропонують внести до законопроекту № 8487. Йдеться про легкові, вантажні автомобілі, автобуси і мотоцикли.
Міні-огляд на ютуб
|
СУПЕР ЦІНА: Продається Hyundai IONIQ 5 2022 року - без ударів, зі США |
«Це абсурдна поправка. Шанс, що затвердять невеликий, бо спричинить соціальний вибух. На протести вийдуть, як ретроколекціонери, так і власники позашляховиків, — каже юрист Вадим Володарський. — Також є група споживачів, яким не подобаються авто, які пропонує ринок нових авто. По-перше, вони перенасичені електронікою, яка знижує надійність. По-друге, потребують кваліфікованого сервісу, який у нас не завжди можуть забезпечити. По-третє, вони вимогливі до якості палива, з яким у нас великі проблеми».
Офіційно в Україні фіксують 1 млн авто на іноземній реєстрації. Експерти кажуть, що Державна фіскальна служба приховує справжню кількість євроблях, яка сягає 3 млн автівок.
«Кількість росте, бо це вигідно споживачам. Проблема не в податках і розмірах платежів, а в обмеженому виборі. Наприклад, водій хоче їздити саме на десятирічному БМВ. А ввезти не можна, бо не відповідає Євро-5. Якщо знімуть обмеження, це оживить ринок авто. Захистить права споживачів на вільний вибір», — каже експерт.
За його словами, це також вигідно легальним імпортерам і бюджету, бо сплачуватимуть митні платежі за ввезення авто, чого зараз немає. Невигідно тільки фірмам, які займаються ввезенням євроблях. Зараз цей бізнес досить розвинутий. У середньому беруть від 900 € до 1500 € за ввезення авто під ключ.