Легендарний ЗАЗ-966 завоював статус народного автомобіля в Україні у 60-х та 70-х роках. Цікаво, що первісний вигляд цієї легендарної моделі міг бути зовсім іншим. Про це пише mauto.

Виробництво ЗАЗ-966 тривало з 1967 по 1972 рік. Модель являла собою компактний дводверний седан з довжиною лише 3730 мм та двигуном, що розташовувався ззаду.

Дизайн та історія одного з перших прототипів ЗАЗ-966

В інтернет-архівах збереглися рідкісні фотографії, що демонструють один з оригінальних прототипів ЗАЗ-966. Ця рання версія відрізнялася від масово виробленої моделі своїм унікальним зовнішнім виглядом.

Спереду авто було встановлено невеликі фари та інший передній багажник, який вирізнявся своїми виразними “бровами”. Кузов прикрашав хромований декор.

Варто відзначити, що між фарами була вмонтована хромована вставка, а передній бампер мав відмінний від серійного варіанту дизайн. “Зябра” на боках прототипу також відрізнялися від тих, що були на серійній моделі.

Додаткові відмінності можна було побачити в конструкції даху та формі лобового скла. В кінцевому варіанті серійної моделі були внесені зміни до форми кузова.

Як і в серійному варіанті, прототип мав двигун, розташований ззаду. Однак дизайн задньої частини залишається невідомим.

Існували чутки, що задні ліхтарі були запозичені від ЗАЗ-965 і розміщувалися горизонтально. Також на задньому капоті були вентиляційні отвори для охолодження мотора.

Перші прототипи ЗАЗ-966 були розроблені на межі 50-х та 60-х років. Нова модель мала на меті забезпечити більше простору та комфорту порівняно з попередньою “горбатою” версією Запорожця.

У процесі створення ЗАЗ-966 розробники вивчали та надихалися іншими компактними автомобілями того часу, включаючи NSU Prinz IV та Hillman Imp.

Характеристики авто

Початкова версія ЗАЗ-965 мала 0,9-літровий бензиновий двигун, який видавав потужність у 30 к.с. та мав крутний момент 53 Нм. Цей агрегат працював у парі з 4-ступінчастою механічною КПП.

З часом на ринку з’явилась оновлена версія з 1,2-літровим бензиновим мотором, що мав вже 40 к.с. і 74 Нм крутного моменту. Цей двигун також працював в тандемі з 4-ступінчастою “механікою”.

Удосконалена версія ЗАЗ-965 могла розганятися до 120 км/год. Вона вирізнялася своєю практичністю та дешевим технічним обслуговуванням.