Український незалежний дизайнер Роман Прядко розробив концепт нового позашляховика LUAZ-969-M. Це можна вважати сучасною інтерпретацією легендарного ЛуАЗ-969 “Волинь” версії М, який з’явився в 1979 році. Про це пише mauto.

Виробництво позашляховика ЛуАЗ-969 тривало з 1979 по 1992 рік на Луцькому автозаводі, базуючись на попередній моделі ЛуАЗ-969А. Це було друге модернізація автомобіля ЛуАЗ-969А.

Даний концепт ЛуАЗ-969М відрізняється новими дизайнерськими рішеннями кузова, оновленим інтер’єром, незалежною системою гальмування та вдосконаленими характеристиками прохідності. Також були змінені розміри автомобіля: довжина — 3385 мм, ширина — 1560 мм, висота — 1770 мм, колісна база — 1800 мм, колія ззаду — 1320 мм, колія спереду — 1325 мм. Кліренс складає 280 мм, а загальна маса зросла до 960 кг.

LUAZ-969M, який колись був популярним у СРСР, мав той же двигун, що і його попередник ЛуАЗ-969А. Цей автомобіль витрачав 10 літрів пального на кожні 100 км при швидкості 60 км/год, а його максимальна швидкість досягала 85 км/год.

Не всі про це знають, але в 1980-х роках ЛуАЗ-969М експортували до Італії, де його модифікували згідно з місцевими стандартами та оснащували двигунами від Ford.

З 2001 року Луцький автозавод припинив виробництво моделей ЛуАЗ. Зараз заводом володіє корпорація “Богдан Моторс”, яка з 2006 року виробляє автобуси у Луцьку.

Сьогодні в Україні тривають спроби відродити марку ЛуАЗ, але ініціатива належить не “Богдан Моторс”, а компанії Luaz Motors. Під маркою LUAZ вони випускають обмежену серію компактних електричних пікапів LUAZ, які базуються на китайських електромобілях EEC L7e.

Крім того, Роман Прядко нещодавно представив декілька концептуальних проєктів відродження автомобілів, які колись вироблялися в Запоріжжі та Луцьку. Одним з таких є віртуальний позашляховик LUAZ MANDRY, призначений для подорожей та відпочинку на природі.

Проєкт “LUAZ-969-M restyling 2025” – це ще одна віртуальна робота Романа Прядка, яка демонструє можливий вигляд оновленого ЛуАЗ. Цей концепт виглядає досить переконливо, ніби автомобіль вже готовий до виробництва. Проте шанси на залучення інвестицій для відновлення серійного випуску під маркою ЛуАЗ залишаються мізерними.