У 90-х роках було випущено низку найпотужніших суперкарів, які й досі вважаються вершиною автомобільної інженерії. Цей період відзначився новаторством та встановленням стандартів, які продовжують впливати на автомобільну промисловість. Журнал Topspeed опублікував список з десяти легендарних автомобілів цієї епохи, які досі захоплюють уяву автолюбителів. Про це пише mauto.

1991 Acura NSX

  • Максимальна швидкість: 260 км/год 
  • Розгін до 100 км/год: 5,2 секунди

Вихід першої моделі Acura/Honda NSX вразив автомобільний світ. Вона викликала подив, оскільки виробник газонокосарок зміг створити такий автомобіль. Завдяки впровадженню системи VTEC від Honda у двигун V-6, NSX отримала компактний, але потужний мотор. Це було втіленням інновацій у сфері спортивних авто. NSX, що означає New Sports eXperimental, стала новим словом у розвитку бренду Honda (в США — Acura).

1997 Chevrolet Corvette C5

  • Максимальна швидкість: 280 км/год 
  • Розгін до 100 км/год: 4,5 секунди 

Corvette C5 був проектом, який здавався нездійсненним. З обмеженим бюджетом на розробку Chevrolet вирішив залучити сторонніх інженерів. Це призвело до створення автомобільної легенди. C5 поклав початок двом наступним поколінням, які здобули великий успіх, і його вплив відчутний у сучасному С8. Модель випускалася у трьох версіях: купе, кабріолет і купе з відкидним дахом. Збільшена потужність, поліпшена керованість і більш агресивний дизайн зміцнили позиції Corvette на ринку світових спортивних авто.

1996 Porsche 911 GT1

  • Максимальна швидкість: 307 км/год 
  • Розгін до 100 км/год: 3,9 секунди 

У 90-х Porsche створила модифікацію GT1 для своєї культової серії 911, маючи на меті лідерство у гоночному класі GT1. З потужною модифікацією 3,2-літрового шестициліндрового турбодвигуна цей гоночний автомобіль мав майже 600 к.с. Лише одиницям вдалося отримати цей гоночний болід для звичайних доріг.

1993 Aston Martin Vantage V600

  • Максимальна швидкість: 320 км/год 
  • Розгін до 100 км/год: 3,9 секунди 

Aston Martin вирішив здивувати світ, оснастивши свій Virage двома нагнітачами. Під назвою Vantage V600 став вершиною суперкарів. Спочатку він вироблявся як V550 з потужністю 550 к.с., але пізніше був модернізований до V600.

1995 Ferrari F50

  • Максимальна швидкість: 325 км/год 
  • Розгін до 100 км/год: 3,8 секунди 

F50 міг стати невдахою на ринку, але з часом здобув статус легенди. Він був значним вдосконаленням F40, особливо в плані 6-ступінчастої коробки передач, яка була більш підходящою для щоденного використання, ніж 5-ступінчаста F40. Двигун V-12 з наддувом був більш чуйним, ніж турбо V-8 у попередника. І цей дизайн відкрив двері для наступних, ще гарніших моделей Ferrari. Незважаючи на незначне збільшення швидкості, F50 став справжнім втіленням мрій.

1999 Mercedes-Benz CLK GTR

  • Максимальна швидкість: 330 км/год 
  • Розгін до 100 км/год: 3,8 секунди 

Німецький автовиробник не хотів відставати від гонок. У McLaren був F1, у Porsche — 911 GT1, і хоча F50 від Ferrari не брав участі у гонках, він все одно був справжнім суперкаром. Коли CLK GTR з’явився у 1999 році, він запропонував щось більше. Розробники збільшили об’єм двигуна з 5,9 до 6,8 літрів, піднявши потужність до 622 к.с., що значно перевищувало гоночні обмеження.

1994 Lamborghini Diablo SE

  • Максимальна швидкість: 337 км/год 
  • Розгін до 100 км/год: 3,5 секунди 

Мало які спортивні автомобілі можуть зрівнятися з яскравістю Lamborghini. Diablo SE поєднав італійський стиль з вражаючими характеристиками. SE став першою моделлю, яка повернулася до задньопривідної конфігурації після повнопривідної версії Diablo. З двигуном V-12 і кузовом, який викликає захоплення, Diablo SE став ідеалом Lamborghini середини 90-х. Автомобіль продовжив традицію клиноподібного дизайну, закладену Countach і залишається візитною карткою італійської марки.

1992 Bugatti EB110 Super Sport

  • Максимальна швидкість: 340 км/год 
  • Розгін до 100 км/год: 3,4 секунди

Bugatti EB110 SS відзначився на автомобільному ринку як елітний суперкар з новітніми технологіями. Його 12-циліндровий двигун з чотирма турбокомпресорами генерував потужність, яка перевищувала EB110 GT на цілих 50 к.с. Після довгої відсутності на ринку Bugatti відродилося з амбіційним проектом EB110 наприкінці 80-х, вирішивши збирати авто в Італії, близько до місць виробництва своїх головних суперників.

1992 Jaguar XJ220

  • Максимальна швидкість: 350 км/год 
  • Розгін до 100 км/год: 3,6 секунди

Jaguar XJ220 спочатку вийшов на ринок як 4×4 суперкар з двигуном V-12, але згодом було вирішено замінити його на задньопривідний варіант з двигуном V-6. Це рішення спричинило розчарування серед шанувальників, але все змінилося, коли Jaguar встановив новий рекорд швидкості в 350 км/год. Цей успіх став інженерним проривом, і XJ220 здобув славу завдяки своєму потужному двигуну, який не був призначений для суперкарів. Навіть сьогодні XJ220 має великий попит і вважається легендою.

1993 McLaren F1

    • Максимальна швидкість: 387 км/год
    • Розгін до 100 км/год: 3,2 секунди

McLaren F1 продовжує бути одним з найвидатніших коли-небудь створених автомобілів. Його творець Джордан Мюррей не робив акцент на максимальній швидкості, але F1 здивував світ, досягнувши 387 км/год і, таким чином встановивши рекорд як найшвидший атмосферний суперкар. З 6,1-літровим двигуном BMW V-12, розробленим для Формули-1, McLaren F1 розвивав вражаючі 627 к.с., що було неймовірним показником для того часу. Тільки через десятиліття, після значних інженерних зусиль, Bugatti Veyron зі своїм 16-циліндровим двигуном і чотирма турбонаддувами зміг перевершити McLaren F1. Стандарти, встановлені F1, були настільки високі, що досі лише одиниці можуть з ними позмагатися.