ЛуАЗ-969 “Волинь” займає особливе місце в українському автопромі, оскільки це єдиний вітчизняний позашляховик, який випускався серійно. Ця доступна модель відома здатністю долати складні ділянки, простотою у використанні та невибагливістю в обслуговуванні, хоча і не може похизуватися високим рівнем комфорту або оснащення. Тому власники “Волині” часто намагаються модернізувати своє авто та вдаються до тюнінгу. Видання mauto виокремило найцікавіші та найоригінальніші проєкти, створені на базі цієї легендарної моделі.

Компактний “Гелендваген”

Тюнінг ЛуАЗ у стилі відомого “Гелендвагена” не є чимось незвичним. Завдяки кубічному дизайну цей позашляховик легко трансформується у зменшену копію Mercedes G-Class. Цей конкретний екземпляр був виготовлений Ігорем Сухобрусом, майстром з Канева.

Екстремальний позашляховик 

ЛуАЗ часто модифікують для підвищення його і так вражаючих позашляхових характеристик. Цей екземпляр був оснащений лебідкою, додатковим освітленням і шноркелем для форсування водних перешкод. Крім того, автомобіль отримав збільшений кліренс. Також він став більш практичним завдяки встановленню пари дверей і даху від Mercedes Sprinter. Додатково його оснастили турбодизелем і дисковими гальмами від VW Golf.

Volkswagen “Волинь”

ЛуАЗ-969 з Полтавщини також був оснащений деталями від Volkswagen Golf, але з кузовом німецького хетчбека встановили на шасі. Через компактні розміри “Волинянки” кузов було скорочено. Автомобіль доповнили сталевими бамперами, розширювачами крил і додатковим освітленням, при цьому зберігши оригінальні деталі ЛуАЗ на передній частині.

Електричний ЛуАЗ

Перший електромобіль ЛуАЗ був створений у Луцьку у 1997 році, але залишився лише прототипом. Сьогодні електричні “Волині” виготовляють майстри-ентузіасти. Наприклад, у Харкові у 2022 році було представлено позашляховик з двигуном від Jaguar I-Pace і запасом ходу у 200 км, який був переданий до ЗСУ.

Шестиколісний ЛуАЗ

У минулому ЛуАЗ працював над шестиколісним пікапом на базі моделі 1301, але він так і не був запущений у серійне виробництво. Тим не менш, шестиколісну версію “Волині” було створено в Івано-Франківській області з дерев’яним кузовом для транспортування вантажів.

Восьмиколісний ЛуАЗ “Торос”

Для тих, кому недостатньо шести коліс, існує восьмиколісний варіант. Таким чином ЛуАЗ перетворили на всюдихід “Торос”. Він отримав майже повністю новий чотиридверний кузов з жорстким дахом і шноркель для подолання водних перепон.

Пікап “Волинь”

Інший варіант пікапа ЛуАЗ-969 цього разу з чотирма колесами. Цей позашляховик був значно подовжений, отримав металевий дах, додаткові двері та вантажну платформу. В інтер’єрі з’явилися комфортні сидіння, нове кермо і передня панель.

Амфібія “Волинь”

Відома військова амфібія ЛуАЗ-967 ТПК надихнула на створення плаваючих версій на базі цивільної моделі. Одна з таких була побудована майстром Алі Гаджиєвим з Баку. Автомобіль став двомісним, з герметизованим кузовом і позашляховими шинами, а також отримав 2,9-літровий двигун від Toyota Crown і 4-ступінчасту автоматичну КПП.

ЛуАЗ на гусеницях

“Волинь” була оснащена гусеницями, що значно підвищило її позашляхові можливості, при цьому зберігши оригінальний двигун ЛуАЗ.

Мініатюрний “Град”

У 1998 році Луцький автозавод перетворив пікап ЛуАЗ-1302 на носій легкої РСЗВ, замінивши вантажну платформу на пускову установку для некерованих авіаційних ракет С-5. Сьогодні подібна техніка широко використовується у ЗСУ, але мало хто знає, що її прототипом була “Волинь”.

Лімузин ЛуАЗ

В Болгарії відбулася унікальна трансформація: місцеві майстри переобладнали український позашляховик у незвичайний лімузин. Модель ЛуАЗ-969 була модифікована шляхом подовження кузова та додавання третьої осі. Незважаючи на зміни автомобіль залишився кабріолетом, але був оснащений накидкою з бічними склами. Особливістю модернізованої “Волині” є те, що авто отримало передній привід, оскільки творці вирішили не встановлювати довгий карданний вал для задньої осі.