ЛуАЗ-969, більш відомий як “Волинянка”, часто перевершував великий УАЗ на бездоріжжі завдяки своїй унікальній конструкції. Попри невеликі габарити, цей автомобіль мав високу прохідність, що робило його ефективним у багатьох ситуаціях. Про це пише mauto.
Міні-огляд на ютуб | СУПЕР ЦІНА: Продається Hyundai IONIQ 5 2022 року - без ударів, зі США |
Конструктори ЛуАЗ-969 мали завдання створити машину з надзвичайною прохідністю, використовуючи агрегати існуючих серійних моделей. Вони успішно впоралися з цим завданням, створивши автомобіль, який був багато в чому унікальним. Його компактні розміри, шумність і дешевизна не заважали йому демонструвати чудові результати на бездоріжжі.
Особливості конструкції, такі як легка вага, високий кліренс і спеціально розроблена підвіска, дозволяли “Волинянці” долати складні ділянки дороги, де більші й важчі автомобілі, такі як УАЗ, могли застрягнути. Це робило ЛуАЗ-969 незамінним у багатьох ситуаціях, де потрібна була висока прохідність і маневреність.
Маса
ЛуАЗ-969 важить лише 960 кг, що робить його легшим за УАЗ. Це дозволяє йому менше заглиблюватися в рихлий грунт або сніг. Гладке днище без виступаючих елементів, таких як ресори чи важелі, також допомагає уникати застрягання.
Трансмісія
У ЛуАЗ-969 всі колеса ведучі, але постійний привід на передню вісь. Двигун розташований спереду, що ефективно завантажує передні колеса, дозволяючи машині вибиратися з багнюки або снігу навіть без підключення заднього приводу.
Задній привід можна активувати одним рухом важеля, без необхідності виходити з машини. Понижена передача підвищує обертовий момент на колесах, що дозволяє долати важкі ґрунти і глибокий сніг.
Блокування диференціалу задньої осі допомагає, якщо одне з задніх коліс почне буксувати.
Ходова частина і геометрія
ЛуАЗ-969 має незалежну підвіску, що дозволяє колесам завжди контактувати з ґрунтом. Колісні редуктори забезпечують рекордний кліренс у 280 мм, що більше, ніж у стандартного УАЗ (220 мм).
Двигун
Двигун ЛуАЗ-969 має потужність 40 к.с. і обертовий момент 75 Нм на 2200 об/хв. Хоча ресурс мотора невеликий, потужності достатньо для важких умов експлуатації.
Що все ж краще “Волинянка” чи УАЗ
Якщо ви обираєте між “Волинянкою” та УАЗом, врахуйте, що це машини різних концепцій. Хоча їхня прохідність схожа, УАЗ більш місткий і краще підходить для регулярного використання. Він має більший запас міцності та ресурсу, а також на нього легше знайти запчастини. Проте, якщо потрібна компактність і можливість “винести” машину на руках, що теж буває в наш час, “Волинь” буде кращим вибором.
У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, що передбачає посилення відповідальності за повторні порушення правил дорожнього руху,…
Зупинка поліцією - не найприємніша подія як для автомобілістів-початківців, так і для досвідчених шоферів, оскільки…
Досвідчені водії завжди намагаються вдосконалити механізми автомобіля, бажано без великого навантаження на гаманець. Одним з…
В кожному автомобілі є ремені безпеки, які обов’язково потрібно використовувати. Однак, деякі водії можуть нехтувати…
Лінійку Kia EV9 2025 поповнила спортивна модифікація GT. Потужний сімейний електрокросовер презентували на автошоу в…
Довгоочікуваний бюджетний кросовер Citroen C3 Aircross 2024 року привернув увагу завдяки низькій ціні та яскравому…