Categories: Новини

ЛуАЗ “Волинянка” кращий за УАЗ: у чому секрет українського позашляховика

ЛуАЗ-969, більш відомий як “Волинянка”, часто перевершував великий УАЗ на бездоріжжі завдяки своїй унікальній конструкції. Попри невеликі габарити, цей автомобіль мав високу прохідність, що робило його ефективним у багатьох ситуаціях. Про це пише mauto.

Конструктори ЛуАЗ-969 мали завдання створити машину з надзвичайною прохідністю, використовуючи агрегати існуючих серійних моделей. Вони успішно впоралися з цим завданням, створивши автомобіль, який був багато в чому унікальним. Його компактні розміри, шумність і дешевизна не заважали йому демонструвати чудові результати на бездоріжжі.

Особливості конструкції, такі як легка вага, високий кліренс і спеціально розроблена підвіска, дозволяли “Волинянці” долати складні ділянки дороги, де більші й важчі автомобілі, такі як УАЗ, могли застрягнути. Це робило ЛуАЗ-969 незамінним у багатьох ситуаціях, де потрібна була висока прохідність і маневреність.

Маса

ЛуАЗ-969 важить лише 960 кг, що робить його легшим за УАЗ. Це дозволяє йому менше заглиблюватися в рихлий грунт або сніг. Гладке днище без виступаючих елементів, таких як ресори чи важелі, також допомагає уникати застрягання.

Трансмісія

У ЛуАЗ-969 всі колеса ведучі, але постійний привід на передню вісь. Двигун розташований спереду, що ефективно завантажує передні колеса, дозволяючи машині вибиратися з багнюки або снігу навіть без підключення заднього приводу.

Задній привід можна активувати одним рухом важеля, без необхідності виходити з машини. Понижена передача підвищує обертовий момент на колесах, що дозволяє долати важкі ґрунти і глибокий сніг.

Блокування диференціалу задньої осі допомагає, якщо одне з задніх коліс почне буксувати.

Ходова частина і геометрія

ЛуАЗ-969 має незалежну підвіску, що дозволяє колесам завжди контактувати з ґрунтом. Колісні редуктори забезпечують рекордний кліренс у 280 мм, що більше, ніж у стандартного УАЗ (220 мм).

Двигун

Двигун ЛуАЗ-969 має потужність 40 к.с. і обертовий момент 75 Нм на 2200 об/хв. Хоча ресурс мотора невеликий, потужності достатньо для важких умов експлуатації.

Що все ж краще “Волинянка” чи УАЗ

Якщо ви обираєте між “Волинянкою” та УАЗом, врахуйте, що це машини різних концепцій. Хоча їхня прохідність схожа, УАЗ більш місткий і краще підходить для регулярного використання. Він має більший запас міцності та ресурсу, а також на нього легше знайти запчастини. Проте, якщо потрібна компактність і можливість “винести” машину на руках, що теж буває в наш час, “Волинь” буде кращим вибором.

Vlad

Recent Posts

В Україні розширюють перелік причин для позбавлення водійських прав

У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, що передбачає посилення відповідальності за повторні порушення правил дорожнього руху,…

2 години ago

Фахівці назвали 6 фраз, які поставлять на місце поліцейського під час зупинки водія

Зупинка поліцією - не найприємніша подія як для автомобілістів-початківців, так і для досвідчених шоферів, оскільки…

3 години ago

Механік пояснив, навіщо надягати гумовий шланг на пружини амортизаторів авто

Досвідчені водії завжди намагаються вдосконалити механізми автомобіля, бажано без великого навантаження на гаманець. Одним з…

4 години ago

Хто може не використовувати ремінь в авто – штрафу не буде

В кожному автомобілі є ремені безпеки, які обов’язково потрібно використовувати. Однак, деякі водії можуть нехтувати…

5 години ago

Kia представила потужний електрокросовер EV9 GT 2025 (фото)

Лінійку Kia EV9 2025 поповнила спортивна модифікація GT. Потужний сімейний електрокросовер презентували на автошоу в…

6 години ago

У новому бюджетному кросовері Citroen C3 Aircross виявили серйозну проблему

Довгоочікуваний бюджетний кросовер Citroen C3 Aircross 2024 року привернув увагу завдяки низькій ціні та яскравому…

7 години ago