ЛуАЗ-969, більш відомий як “Волинянка”, часто перевершував великий УАЗ на бездоріжжі завдяки своїй унікальній конструкції. Попри невеликі габарити, цей автомобіль мав високу прохідність, що робило його ефективним у багатьох ситуаціях. Про це пише mauto.
Міні-огляд на ютуб
|
СУПЕР ЦІНА: Продається Hyundai IONIQ 5 2022 року - без ударів, зі США |
Конструктори ЛуАЗ-969 мали завдання створити машину з надзвичайною прохідністю, використовуючи агрегати існуючих серійних моделей. Вони успішно впоралися з цим завданням, створивши автомобіль, який був багато в чому унікальним. Його компактні розміри, шумність і дешевизна не заважали йому демонструвати чудові результати на бездоріжжі.
Особливості конструкції, такі як легка вага, високий кліренс і спеціально розроблена підвіска, дозволяли “Волинянці” долати складні ділянки дороги, де більші й важчі автомобілі, такі як УАЗ, могли застрягнути. Це робило ЛуАЗ-969 незамінним у багатьох ситуаціях, де потрібна була висока прохідність і маневреність.
Маса
ЛуАЗ-969 важить лише 960 кг, що робить його легшим за УАЗ. Це дозволяє йому менше заглиблюватися в рихлий грунт або сніг. Гладке днище без виступаючих елементів, таких як ресори чи важелі, також допомагає уникати застрягання.
Трансмісія
У ЛуАЗ-969 всі колеса ведучі, але постійний привід на передню вісь. Двигун розташований спереду, що ефективно завантажує передні колеса, дозволяючи машині вибиратися з багнюки або снігу навіть без підключення заднього приводу.
Задній привід можна активувати одним рухом важеля, без необхідності виходити з машини. Понижена передача підвищує обертовий момент на колесах, що дозволяє долати важкі ґрунти і глибокий сніг.
Блокування диференціалу задньої осі допомагає, якщо одне з задніх коліс почне буксувати.
Ходова частина і геометрія
ЛуАЗ-969 має незалежну підвіску, що дозволяє колесам завжди контактувати з ґрунтом. Колісні редуктори забезпечують рекордний кліренс у 280 мм, що більше, ніж у стандартного УАЗ (220 мм).
Двигун
Двигун ЛуАЗ-969 має потужність 40 к.с. і обертовий момент 75 Нм на 2200 об/хв. Хоча ресурс мотора невеликий, потужності достатньо для важких умов експлуатації.
Що все ж краще “Волинянка” чи УАЗ
Якщо ви обираєте між “Волинянкою” та УАЗом, врахуйте, що це машини різних концепцій. Хоча їхня прохідність схожа, УАЗ більш місткий і краще підходить для регулярного використання. Він має більший запас міцності та ресурсу, а також на нього легше знайти запчастини. Проте, якщо потрібна компактність і можливість “винести” машину на руках, що теж буває в наш час, “Волинь” буде кращим вибором.