ЗАЗ-1102 “Таврія” в кузові хетчбек дуже швидко набрав широкої популярності в Україні після свого виходу на ринок у 1987 році. Однак перший прототип моделі значно відрізнявся від автомобіля, який згодом почали випускати серійно. Портал mauto показав, як виглядав хетчбек ЗАЗ-1102 “Таврія” на початковій стадії розробки.
Міні-огляд на ютуб | СУПЕР ЦІНА: Продається Hyundai IONIQ 5 2022 року - без ударів, зі США |
Модель ЗАЗ-1102 “Таврія” вироблялася у період з 1987 до 1998 року. Це був невеликий хетчбек з економічним двигуном і чотирма місцями для посадки.
У 1998 році модель “Таврія Нова” замістила “Таврію” на конвеєрі. Вона залишалася схожою на оригінальну модель, але містила значні модернізації.
Ранній етап розробки
У 1970 році був розроблений перший прототип автомобіля ЗАЗ-1102 “Таврія”. В той же час розпочалось виробництво задньомоторного дводверного седана ЗАЗ-968, який на той момент вже вважався трохи застарілою моделлю.
Через це інженери взялися за розробку зовсім нового автомобіля, який мав замінити ЗАЗ-968. Початково нову модель планували назвати ЗАЗ “Перспектива”.
Головним конструктором ЗАЗ-1102 “Таврія” був Володимир Стешенко, який керував розробкою на Запорізькому автомобілебудівному заводі. Він дав вказівку інженерам та дизайнерам орієнтуватися на моделі з Європи під час створення нового автомобіля.
Було прийнято рішення перейти до компонування з переднім розташуванням двигуна. Розглядалися можливості з традиційним заднім приводом або перехід на більш перспективну платформу з переднім приводом.
Проте основна концепція моделі завжди залишалася та ж сама: доступний сімейний автомобіль з економічними двигунами. ЗАЗ-1102 “Таврія” від початку задумувалася як потенційно найпопулярніша модель у СРСР.
Як вигляд перший прототип ЗАЗ-1102 “Таврія”
Перший прототип отримав 3-дверний кузов типу фастбек. Він нагадував автомобілі Fiat 127, Opel Kadett та Ford Fiesta, які запустили в серійне виробництво лише через шість років.
Передня частина має прямокутні фари, між якими знаходиться вузька хромована решітка радіатора. На автомобілі відсутні логотипи через його статус раннього прототипу.
Машина оснащувалася колісними дисками з хромованими ковпаками, що було типовим рішенням для автомобілів того часу.
Кузов прототипу відрізнявся від серійної моделі значним чином, особливо гладкими кузовними панелями на початкових стадіях розробки.
Також варто відзначити відмінності у ручках дверей. На прототипі вони прикрашені хромованим оздобленням і були запозичені з моделі ЗАЗ-968.
Задня частина автомобіля залишається загадкою, але за чутками, фари були позичені з моделі ЗАЗ-968.
Лише під кінець 1970-х років дизайнерам вдалося остаточно визначитися з зовнішнім виглядом майбутньої моделі ЗАЗ-1102 “Таврія”. А у 1987 році на конвеєр вийшов вже відомий усім хетчбек.
У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, що передбачає посилення відповідальності за повторні порушення правил дорожнього руху,…
Зупинка поліцією - не найприємніша подія як для автомобілістів-початківців, так і для досвідчених шоферів, оскільки…
Досвідчені водії завжди намагаються вдосконалити механізми автомобіля, бажано без великого навантаження на гаманець. Одним з…
В кожному автомобілі є ремені безпеки, які обов’язково потрібно використовувати. Однак, деякі водії можуть нехтувати…
Лінійку Kia EV9 2025 поповнила спортивна модифікація GT. Потужний сімейний електрокросовер презентували на автошоу в…
Довгоочікуваний бюджетний кросовер Citroen C3 Aircross 2024 року привернув увагу завдяки низькій ціні та яскравому…