“Запорожець” — це справжня знаменитість українського автомобілебудування. Цей невеликий автомобіль залишив незабутній слід в історії, ставши символом доступного особистого транспорту для багатьох радянських родин. Завдяки своєму унікальному дизайну він став об’єктом численних жартів і отримав різні прізвиська: “горбатий”, “мильниця”, “вухатий”, “чебурашка”. Крім того, він мав кілька цікавих особливостей, про які розповідає портал mauto.
«Запорожець» мав кілька унікальних особливостей, які робили його помітним серед інших автомобілів. Одна з головних його переваг – це доступна ціна. У 1962 році він коштував лише 1 800 рублів. Але низька вартість не означала високих витрат на утримання. Навпаки, «Запорожець» славився своїми мінімальними експлуатаційними витратами. Одна з цікавих особливостей автомобіля – багаторазові фільтри. Замість того щоб постійно купувати нові, власник міг промити старі в бензині і використовувати їх знову. Це було економічно вигідно і зручно, особливо в умовах дефіциту запчастин.
Ще однією визначною рисою «Запорожця» була його економічність у витраті пального. Автомобіль споживав всього 5,9 літра на 100 кілометрів. Двигун «Запорожця» не вимагав високої якості бензину, працюючи навіть на паливі з низьким октановим числом. Це було важливо в умовах перебоїв із постачанням бензину або його обмеженим вибору на заправках. Завдяки такій невимогливості власники могли використовувати майже будь-яке доступне паливо, не переймаючись станом двигуна.
Високий кліренс «Запорожця» дозволяв йому легко пересуватися по місцевостях, де багато інших автомобілів застрягали, що робило його ідеальним для сільських доріг. Різниця в ширині передніх і задніх коліс, яка становила 20 мм, покращувала зчеплення задніх коліс із ґрунтом під час їзди по бездоріжжю. Якщо «Запорожець» все ж застрявав, водієві потрібно було просто заглушити двигун і увімкнути першу передачу. Потім, використовуючи «кривий стартер», вручну обертати двигун. Цей простий, але ефективний метод дозволяв автомобілю подолати важкі ділянки без необхідності в складних технічних маніпуляціях.
Ще однією особливістю «Запорожця» був люк у днищі автомобіля. Існував жарт, що цей отвір призначений для зимової риболовлі, дозволяючи ловити рибу прямо з машини. Насправді ж цей незвичайний люк слугував технічним отвором, що використовувався на заводі для стікання антикорозійного складу. До того ж автомобіль був універсальним: крісла в салоні можна було легко зняти, що часто використовували власники. Наприклад, під час виїздів на природу, щоб не сидіти на холодному та вологому ґрунті, водії просто знімали крісла в авто.
В Україні культура використання автомобільних ременів безпеки залишається на дуже низькому рівні. Статистика показує, що…
Сучасні автомобілі вважаються надійними, якщо вони можуть проїхати 200 000 км без серйозних технічних проблем.…
Dacia Sandero 2025 року – це бюджетний хетчбек, який є найдоступнішою моделлю від Renault на…
На автомобільному ринку України з’явились позашляховики від нового британського бренду Ineos. Однією з найпопулярніших моделей…
В Україні найближчим часом очікуються значні зміни у процедурі видачі водійських посвідчень. Законопроєкт №8082, який…
Зупинка автомобіля поліцією в Україні чітко регламентована і здійснюється лише за наявності певних підстав. Найчастіше…