У середині XX століття, коли світ тільки починав закохуватися в автомобільні подорожі, було виготовлене одне із найвідоміших авто радянського автопрому – ЗАЗ-965. Цей компактний і сміливий автомобіль швидко завоював прихильність багатьох завдяки своїй простоті та економічності. Проте не тільки його технічні характеристики приваблювали увагу. Є одна конструкційна особливість “Запорожця”, яка досі викликає усмішки та подив у автолюбителів – розташування лючка бензобака. Про це пише mauto.
Міні-огляд на ютуб | СУПЕР ЦІНА: Продається Hyundai IONIQ 5 2022 року - без ударів, зі США |
Уявіть собі як ви підходите до заправки і замість звичайного відкривання бічних дверей вас чекає сюрприз… Але залишимо цю інтригу на потім. Не поспішайте з’ясовувати подробиці, адже історія цієї незвичайної деталі набагато цікавіша, ніж просте питання “де” і “чому”.
Історичний контекст
Західна автомобільна культура справила значний вплив на радянський автопром, особливо помітний у прикладі Volkswagen Beetle. Цей компактний та економічний автомобіль став взірцем для створення транспортного засобу, що задовольняв би потреби широкого кола користувачів. ЗАЗ-965, з його заднім розташуванням двигуна і концепцією малолітражного міського автомобіля, не випадково нагадував німецький “Жук”. Проте радянські інженери внесли свої зміни в дизайн і конструкцію, пристосовуючи їх до умов місцевих доріг і клімату.
Таким чином, ЗАЗ-965 не був простим копіюванням західних моделей, а скоріше результатом ретельного переосмислення та адаптації кращих світових практик до радянських реалій. Це наочно демонструє, як інженерне мислення може перетворювати іноземні ідеї в унікальні рішення, що відповідають потребам вітчизняних автолюбителів.
ЗАЗ-965 – це знаковий автомобіль радянського періоду. Його виробництво стартувало у 1960 році та тривало до 1963 року. Після цього почалося виготовлення модифікованої версії ЗАЗ-965А з поліпшеними характеристиками та збільшеною потужністю. Ця модель, що випускалася до 1969 року, була оснащена двигуном потужністю 27 кінських сил, а пізніше навіть 30 кінських сил, що значно перевершувало показники початкових моделей.
Двигун і трансмісія
ЗАЗ-965 мав 4-циліндровий двигун з повітряним охолодженням об’ємом 746 куб. см. Цей мотор вирізнявся простотою конструкції та легкістю в обслуговуванні, що було особливо важливо в радянських умовах, де власники часто самостійно проводили ремонт і технічне обслуговування своїх автомобілів.
Шасі
ЗАЗ-965 було оснащено незалежною підвіскою на всіх чотирьох колесах, що значно покращило контроль і керованість автомобіля по нерівних дорогах. Шасі було спроєктовано з урахуванням максимальної простоти та надійності, використовуючи легкі й економічні матеріали.
Кузов
Кузов автомобіля мав компактні розміри і просту форму, що ідеально підходило для використання в місті. Це також сприяло зниженню виробничих витрат і спростило процес збирання автомобілів.
Розташування паливного бака
Розташування бензобака під капотом автомобіля ЗАЗ-965 було обране зважаючи на кілька важливих факторів, і це не було простою випадковістю. Ось основні моменти, які вплинули на це рішення:
Китайська компанія Changan повідомила про те, що глобальні продажі середньорозмірного кросовера Changan CS55 перевищили позначку…
Shell ухвалила рішення про продаж своїх АЗС в Україні. Покупцем виступила Укрнафта. Британський холдинг працював…
На автосалоні в Лос-Анджелесі дебютував оновлений електричний кросовер Kia EV6, який встиг за недовге життя…
Шакіра подарує одному з прихильників кросовер Lamborghini Urus. Попдіва заявила, що елітне авто розіграють серед…
Корейська компанія Kia представила на автосалоні у Лос-Анджелесі оновлений кросовер Sportage для північноамериканського ринку. Популярний…
У Х’юстоні (США) на аукціоні Bring a Trailer продали купе Mercedes-Benz W126 1989 року. За…