Індустріальні можливості України завжди відігравали значну роль у військовій сфері, хоча більшість населення навіть не підозрювало про участь звичайних підприємств у військових програмах. У нашому недалекому минулому mauto виявив кілька цікавих прикладів підприємств та продукції так званого подвійного призначення.
Міні-огляд на ютуб | СУПЕР ЦІНА: Продається Hyundai IONIQ 5 2022 року - без ударів, зі США |
ЗАЗ-971 (Запорізький автомобільний завод, 1962 рік)
У ті часи обізнані люди жартували, що ця машина – справжній бойовий “Запорожець”. На початку 1960-х років у Запоріжжі розпочали виробництво седана ЗАЗ-965, і на його основі почали розробляти кілька більш містких моделей. Серед них були вантажний фургон, пасажирський мікроавтобус, пікап і утилітарний автомобіль високої прохідності 4х4 зі спрощеним кузовом.
Цей автомобіль призначався для сільської місцевості та армії. Для військових створили окрему версію з укороченим кузовом, щоб вона могла поміщатися в літак або вертоліт. Двигун був від “Запорожця” і розташовувався ззаду, постійний привід був на задні колеса, а передні підключалися примусово.
Два дослідних зразки пройшли заводські випробування, але військовим більше сподобався інший проєкт – амфібія ЗАЗ-967. Ця модель стала транспортером переднього краю і під назвою ЛуАЗ-967 ТПК була запущена в серійне виробництво в Луцьку.
ДАЗ-485 (Дніпропетровський автомобільний завод, 1950 рік)
Всюдихід-амфібія БАВ (що розшифровується як “Большой Автомобиль Водоплавающий”) був серійно випущений і вражав своєю технічною досконалістю. Він міг перевозити до 3 тонн вантажу, розвивав швидкість до 73 км/год на шосе, долав бездоріжжя завдяки системі 6х6, лебідці, пониженій передачі та регулюванню тиску в шинах, а також плавав зі швидкістю 11 км/год. Цей автомобіль служив в армії протягом 25 років і виготовлявся на трьох заводах.
Мало хто знає, що цей транспортний засіб був створений в Україні. Протягом усього свого існування він був відомий під назвами БАВ або ЗІЛ-485. Спроєктували це водоплаваюче авто в Дніпропетровську (нині місто Дніпро), де його планували випускати серійно. Однак несподівано Дніпропетровський автомобільний завод був перепрофільований на ракетний завод “Південмаш”, а виробництво амфібій передали іншим підприємствам.
КМЗ-5 (Київський мотозавод, 1962 рік)
Цей автомобіль був створений на основі важкого мотоцикла КМЗ та легкої машини ЗАЗ-965. Коли інженери мотозаводу задумали проєкт власної вантажівки “Київ”, серед кількох варіантів вони розглядали й утилітарний армійський транспортер.
Машина не була оснащена повним приводом, але двигун був розташований прямо над ведучими колесами, що позитивно впливало на прохідність. Подібні приклади вже були в історії, наприклад, VW Type 82.
Можна припустити, що військовий замовник допоміг би Київському мотозаводу стати автозаводом, але ідею автомобіля від КМЗ відхилили на етапі виділення коштів на переобладнання виробництва.
У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, що передбачає посилення відповідальності за повторні порушення правил дорожнього руху,…
Зупинка поліцією - не найприємніша подія як для автомобілістів-початківців, так і для досвідчених шоферів, оскільки…
Досвідчені водії завжди намагаються вдосконалити механізми автомобіля, бажано без великого навантаження на гаманець. Одним з…
В кожному автомобілі є ремені безпеки, які обов’язково потрібно використовувати. Однак, деякі водії можуть нехтувати…
Лінійку Kia EV9 2025 поповнила спортивна модифікація GT. Потужний сімейний електрокросовер презентували на автошоу в…
Довгоочікуваний бюджетний кросовер Citroen C3 Aircross 2024 року привернув увагу завдяки низькій ціні та яскравому…