Японські автомобілі стали культовими не лише завдяки дизайну чи технологіям, а передусім завдяки надійним і потужним двигунам. Фахівці склали добірку з 10 найвідоміших японських моторів, які здобули повагу автовласників у всьому світі та стали гордістю національного автопрому.
1. Mitsubishi 4G63T
Цей 2.0-літровий турбомотор з’явився ще у 1980 році та отримав систему змінних фаз газорозподілу MIVEC. Буква “Т” у назві означає наявність турбонагнітача. Циліндри виготовлялися з чавуну, а потужність сягала вражаючих 280 к.с.
Двигун 4G63T використовували на легендарних ралійних моделях Mitsubishi – від Lancer EX 2000 Turbo до Galant VR-4 і цілої серії Lancer Evolution. Надійність цього мотора доведена десятиліттями експлуатації.
2. Subaru EJ22G
Опозитний 2.2-літровий турбодвигун, який у 1990-х роках встановлювався на обмежену серію купе Subaru Impreza STi 22B. Заявлені 280 к.с. насправді виявилися заниженими – мотор легко видавав понад 300 к.с.
EJ22G оснащений кованими поршнями, турбіною IHI RHF 5HB та славився довговічністю, як і більшість опозитних двигунів Subaru.
3. Mazda 13B-REW
Роторно-поршневий мотор, який став серцем культової Mazda RX-7 (1992–2002). Завдяки компактним розмірам і легкій вазі 13B-REW із двома турбінами розвивав до 280 к.с. і був першим серійним двигуном із послідовним турбонаддувом.
4. Toyota 2JZ-GTE
Один із найвідоміших японських двигунів – 3.0-літрова рядна «шістка» з двома турбінами, який встановлювали на Toyota Supra RZ. Він здобув репутацію «не вбиваного» мотора завдяки міцній конструкції, можливості тюнінгу та потужності до 320 к.с.
5. Toyota 2UR-GSE
Алюмінієвий V8 об’ємом 5.0 л зі спортивними головками від Yamaha, титанами клапанами й системою впуску змінної довжини. Його встановлювали на Lexus LC 500, IS 500 та навіть гоночний Hilux для ралі «Дакар». Потужність – до 507 к.с.
6. Toyota 1LR-GUE
Спеціально створений для суперкара Lexus LFA 4.8-літровий V10 двигун вирізнявся компактністю, легкістю та унікальним звучанням, яке розробляли разом із Yamaha. Потужність – 560 к.с., максимальна швидкість – 325 км/год.
7. Nissan VR38DETT
Встановлюється на Nissan GT-R з 2007 року і до сьогодні. Це 3.8-літровий V6 із двома турбінами, потужність якого досягає 710 к.с. Збирається вручну лише п’ятьма майстрами на заводі в Йокогамі.
8. Nissan RB26DETT
Історичний 2.6-літровий рядний турбомотор для Nissan Skyline GT-R. Його потужність офіційно – 276 к.с., але фактично – понад 320. Чавунний блок і ковані елементи робили RB26 ідеальним для тюнінгу.
9. Honda K20A
2.0-літровий атмосферник, який використовувався на спортивних Honda Civic Type R і Accord Euro. Завдяки системі i-VTEC цей мотор вирізнявся живим характером та потужністю до 221 к.с. при чудовій надійності.
10. Honda F20C
Розроблений спеціально для Honda S2000, цей 2.0-літровий мотор видавав 250 к.с. при 8600 об/хв. Завдяки системі VTEC та високим обертам він став найоборотистішим серійним двигуном свого часу.
Японські виробники створили справжні інженерні шедеври, які досі захоплюють автолюбителів у всьому світі. Ці двигуни – не лише про потужність, а й про надійність, довговічність і безмежний потенціал для тюнінгу.