Skoda незабаром запустить найдоступніший електричний кросовер Epiq. Компактний електрокар розроблений для розміщення нижче більших моделей Elroq та Enyaq, а також майбутнього семимісного Eviatiq.
Британське видання Auto Express створило зображення, як може виглядати кросовер, коли з’явиться у 2026 році.
Дизайн
Минулого року вже був презентований концепт й виробнича версія тепер вже активно тестується на дорогах загального користування. Хоча Epiq має велику кількість маскування, з цих зображень можна побачити, що новий кросовер успадкує останній дизайн Skoda.
Стиль також демонструє подальший розвиток дизайнерської мови «Modern Solid» з багатошаровими фарами та денними ходовими вогнями. Як і на інших електромобілях бренду, ці фари будуть підключені через вже знайому панель «Tech Deck» – глянцево-чорну панель, на якій розташовано багато датчиків і радарів автомобіля для комплексу передових систем допомоги водієві (ADAS).
Дизайн і розміри
Прорізи та вентиляційні отвори в кузові тестового автомобіля та прорізна секція в стилі Jeep у нижній частині бампера підуть у серійне виробництво та вирізнять Epiq серед інших моделей брендів. Як Elroq та Enyaq, менший Epiq матиме капот у формі раковини, який огинає бічну частину автомобіля до передніх стійок.
Збоку Epiq матиме коротшу колісну базу, ніж інші кросовери Skoda, а також скорочені передній і задній звиси. Його більш товсті загальні пропорції повинні дозволити йому потрапити в сегмент, який зараз займають бюджетні кросовери, такі як Citroen e-C3 та Fiat Panda, а також більш преміальні моделі, такі як MINI Aceman та Volvo EX30. Концепт Epiq мав довжину 4,1 метра – значно коротший за 4,5-метровий Elroq.
У задній частині вертикальні двері багажника повинні допомогти зберегти простір для багажника – Skoda не хоче жертвувати своєю репутацією пропонуючи розумні та практичні автомобілі. Виробник анонсував багажник об’ємом 490 літрів, коли представив концепт минулого року – значно більше, ніж у вищезгаданих конкурентів, і навіть більший, ніж у Elroq. Чи зможуть дизайнери втілити це в реальність для серійного автомобіля, ще належить з’ясувати, але встановлення електродвигуна автомобіля на передню вісь може допомогти; Epiq буде використовувати платформу MEB-Small – електричну архітектуру VW Group, яка розроблена й для майбутніх Volkswagen ID.2 та Cupra Raval.
Т-подібні задні ліхтарі концепту Epiq можуть залишитись поруч зі звичайним написом SKODA та номерним знаком, закріпленим на кришці багажника, а не на бампері.
Загальні пропорції прототипу, а також його рейлінги на даху та накладки на порогах надають йому вигляду компактного позашляховика, хоча дорожній просвіт не виглядає набагато вищим, ніж у середнього суперміні, що дозволяє мінімальні структурні зміни порівняно з його колегами по VW та Cupra. Хоча незрозуміло, наскільки швидко їде автомобіль, схоже, що він проходить повороти відносно рівно, що є гарною підмогою для будь-якої майбутньої версії vRS.
Інтер’єр та технології
Skoda обіцяла, що багато з розробок для концепту буде перенесено в інтер’єр. Тож можна очікувати великий центральний дисплей з рядом кнопок швидкого доступу для таких речей, як функції ADAS та режими водіння, а також меншу цифрову панель приладів безпосередньо перед водієм. Кермо також має отримати фізичні перемикачі, у відповідь на загальні негативні відгуки щодо сенсорного керування.
Оскільки це Skoda, у салоні має бути багато місця для зберігання речей, а також акуратні елементи, що відповідають маркетинговій програмі бренду «Simply Clever». Skoda також може вирішити використовувати кольорові спалахи всередині – як це було зроблено з концептом Epiq – щоб виділити його як найменший та найновіший кросовер у лінійці.
Акумулятори, запас ходу та продуктивність
Окрім платформи MEB-Small, Epiq використовуватиме той самий вибір акумуляторів ємністю 38 та 56 кВт-год, що й аналогічні VW та Cupra, причому більший з двох агрегатів обіцяє запас ходу до 450 км. VW стверджує, що ID.2 заряджатиметься від 10 до 80 відсотків приблизно за 20 хвилин завдяки піковій потужності зарядки 125 кВт, і можна очікувати аналогічні показники для Skoda.
Буде запропоновано різноманітні двигуни, найпотужніший з яких буде пропонуватися з емблемою vRS на крилах. Volkswagen підтвердив наявність двигуна потужністю 223 к.с. для ID.2, здатного розганятися від 0 до 100 км/год менш ніж за сім секунд. Однак більш спокійні моделі становитимуть більшу частину модельного ряду; 150-180 к.с. здається розумним варіантом для автомобіля такого типу і має забезпечити гідний баланс продуктивності та ефективності.
Ціни та старт продажів
На момент презентації концепту Epiq, Зеллмер описав його як такий, що «пропонує просторий салон у компактному екстер’єрі, і все це за привабливою ціною». Хоча це ще не підтверджено, раніше говорилось про початкову ціну близько 25 000 євро.
Epiq вироблятиметься разом із аналогами від VW та Cupra на виробничій лінії на заводі компанії в Памплоні (Іспанія) й завод зараз розробляється для збору електромобілів Групи.
Кросовер Epiq має бути представлений у другій половині 2026 року, а наразі бренд готується представити новий електромобіль розміром з Octavia на Мюнхенському автосалоні у вересні.