Чт. Лип 24th, 2025

Нема кому їздити: в Україні гостра нестача водіїв

В Україні ринок вантажних перевезень зіткнувся з серйозною кадровою кризою — близько 30% вантажних автомобілів простоюють через гостру нестачу водіїв категорії СЕ. За оцінками, дефіцит становить від 30 до 40 тисяч кваліфікованих працівників у цій сфері.

Причини дефіциту водіїв та його наслідки

На сьогодні у великих вантажних перевезеннях задіяно близько 130 тисяч вантажівок, однак значна частина техніки вимушено стоїть без роботи. За словами заступника міністра розвитку громад та територій Сергія Деркача, ситуація ускладнюється тим, що компанії мають підписані контракти на перевезення, але не можуть виконати їх через брак персоналу.

«Якщо говорити про великі вантажні перевезення, на сьогодні в них задіяно близько 130 000 вантажних автомобілів. І за інформацією, яку ми отримуємо від перевізників, 30% простоюють через нестачу водіїв. Тобто дефіцит становить близько 30-40 тис. водіїв категорії СЕ. Це величезна цифра і непроста історія. Кілька місяців тому ми були в одній з великих компаній. У них на майданчику стоять 30 великих нових автомобілів. І власники кажуть, що на них нема кому їздити: контракти є, а водіїв нема», – розповів він.

Державні ініціативи для вирішення проблеми

З метою скорочення кадрового дефіциту, Міністерство розвитку громад та територій ініціює спеціальні підготовчі програми для жінок, ветеранів і молоді. Представники цих груп мають додаткову перевагу — у них відсутні труднощі з бронюванням, що дозволяє оперативно залучати їх до роботи водіями вантажівок.

Водночас більшість перевізників нині мають змогу забронювати до 50% співробітників, але для цього необхідно переглянути штатну структуру та зробити пріоритетом залучення саме водіїв. Це стане одним із ключових кроків для стабілізації роботи транспортної галузі країни та виконання існуючих контрактів.

Читай mAUTO в google.news та ТЕЛЕГРАМ

By nikolay

Related Post