Багато водіїв авто на газу живуть за звичкою. Думають: якщо мотор працює, значить усе добре. Але тут інша історія. Робота на ГБО змінює умови всередині двигуна – і мастило швидше старіє.
«Газ горить при вищій температурі, ніж бензин. Це означає, що мастило зношується інтенсивніше», – пояснює Олександр із Дніпра, моторист із 20-річним стажем. Він обслуговує легковики з ГБО і каже, що бачив мотори, які «з’їли» мастило за 5000 км. Причина – не підібрана в’язкість або затягнута заміна.
Є ще одна деталь – ГБО не охолоджує впуск, як бензин. Це дрібниця на перший погляд, але в результаті клапани і поршні перегріваються. А якщо ще й їзда коротка, мастило не встигає прогрітись, продукти горіння осідають і змішуються з оливою. І маємо: кислотність росте, змащення гіршає, ризик корозії – вищий.
Що робити? Міняти мастило частіше. Якщо звичайне авто їде 15 тисяч км до заміни, то на газу краще не тягнути далі ніж 10–11 тисяч. І фільтр теж не чекає: міняти треба разом з оливою. «Це дешевше, ніж нова головка блоку», – знизує плечима експерт.
Щодо типу мастила – не треба нічого спеціального. Підійде якісне синтетичне або напівсинтетичне з добрими антиокисними властивостями. Наприклад, 5W-30 або 5W-40. Але треба забути про дешеві мінералки – ось це вже не про газ.