Український ринок вантажних перевезень зіткнувся з гострою проблемою, яка загрожує паралізувати роботу цілого сектору економіки. Перевізникам критично бракує близько 40 тисяч водіїв великовантажних автомобілів категорії СЕ!
Про це повідомив заступник міністра розвитку громад та територій України Сергій Деркач. За його словами, зараз на ринку задіяно приблизно 130 тисяч вантажівок, проте близько 30% з них простоюють, бо за кермом нема кому сидіти. Це реальна катастрофа для бізнесу: контракти укладено, техніка закуплена, а от водіїв – обмаль.
Заступник міністра розповів, що швидко закрити цю потребу неможливо, тож держава запускає кілька проєктів для підготовки та перепідготовки кадрів. Серед них – навчання жінок-водійок, перекваліфікація ветеранів та плани щодо залучення до професії молоді. Ці групи обрали не випадково – у них немає проблем із бронюванням, на відміну від інших категорій населення.
Окремо варто відзначити, що бізнес самостійно намагається впоратися з цією кризою: транспортні компанії можуть забронювати 50% своїх працівників, особливо тих, хто виконує найважливішу роботу – перевозить вантажі. Проте й тут є складнощі: у багатьох компаніях чимало персоналу не займається безпосередньо водінням, і власникам доводиться шукати спосіб, як правильно розподілити кадри, щоб зберегти саме тих, хто дійсно за кермом.
Водночас, на думку експертів, цього недостатньо. Попит на фахових далекобійників зростає, а охочих отримати цю складну і відповідальну професію – усе ще бракує. Тож якщо ситуація не зміниться, країна ризикує залишитися з «мертвим парком» вантажівок і нездійсненими контрактами.