Чт. Лис 21st, 2024

Все, що треба знати про TruCam: омани, реальність та місця расположення

Віднедавна радари контролю швидкості TruCAM знову опинилися в центрі уваги українських ЗМІ, і в Національній поліції вирішили ще раз пролити світло на популярні стереотипи, пов’язані з цими приладами.

У Мережі часто можна зустріти припущення про те, що поліції дозволено використовувати радари TruCam виключно в режимі автоматичної фіксації, тоді як їхнє ручне застосування нібито є протизаконним і може бути оскаржене в суді.

У зв’язку з цим деякі водії вдаються до спроб використовувати цей аргумент для оскарження штрафів, стверджуючи, що патрульні використовували TruCAM “у незаконний спосіб”.

Ймовірно, у світлі збільшення кількості таких позовів заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький вирішив прояснити кілька важливих питань.

Омана №1. TruCam не можна використовувати у ручному режимі

Білошицький спростовує ці припущення й аргументує їхню помилковість судовими рішеннями за позовами водіїв, які в такий спосіб намагаються “ухилитися від відповідальності”.

Було згадано кілька рішень судів, у яких позивачі, котрі оскаржували штрафи за порушення швидкісного режиму, отримали відмову в задоволенні своїх вимог.

Суди, відмовляючи в позовах водіям, посилалися на те, що “лазерний вимірювач швидкості TruCam LTI 20/20 має реєстрацію в державному реєстрі транспортних засобів вимірювальної техніки та може використовуватися на території України”.

Крім того, в аргументації судів зазначалося, що для пристрою TruCam LTI 20/20 було видано свідоцтво № 22-01/17952 від 24.12.2019 року Державним підприємством “Укрметртестстандарт”.

Цей документ підтверджує діапазон вимірювань швидкості від 2 до 320 кілометрів на годину у двох режимах (ручному та автоматичному), а також максимально допустиму похибку під час вимірювання швидкості – 2 км/год.

Таким чином, Білошицький стверджує, що “патрульні можуть здійснювати вимірювання швидкості за допомогою TruCam у ручному режимі, тримаючи прилад у руках”.

Омана №2. TruCam не сертифікований в Україні

Деякі водії вимагають скасування постанови про порушення ПДР на підставі того, що Trucam LTI 20/20 не включений до переліку технічних пристроїв, визначенних чинним законодавством.

Втім, цей аргумент, за словами Олексія Білошицького, є нікчемним, оскільки прилад має сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки від 29.08.2012 № UA-MI/1-2903-2012. На підставі позитивних результатів державних приймальних випробувань Мінекономрозвитку України затверджено тип вимірювальної техніки «Вимірювач швидкості ТЗ лазерний LTI 20/20 TruCAM», який зареєстровано в держреєстрі засобів вимірювальної техніки за номером У3197-12».

Важливо, що повторне проходження цієї процедури для TruCam не передбачено. Однак, за законодавством, такі прилади мають проходити щорічні повірки для підтвердження відповідності стандартам вимірювань.

Омана №3. TruCam не пройшов повірку

Як вже зазначалося, обов’язковою умовою для законного застосування TruCam є чинна повірка, і цей момент завжди перевіряється в рамках судового розгляду.

Згідно з наказом Мінекономрозвитку від 05.04.2012 №437, міжповірочний інтервал для TruCam дорівнює 12 місяцям.

Проведення повірки також передбачено “Порядком проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затвердженим наказом Мінекономрозвитку України 08.02.2016 №193.

Таким чином, якщо розгляд переходить у судову площину, то для використання відеозапису як доказу представник поліції повинен довести суду, що пристрій, який використовувався для запису, був придатним для використання на момент порушення.

Омана №4. Ефект косинуса

Ще однією частою оманливою думкою є те, що для впливу на точність вимірювання патрульні користуються поправочним коефіцієнтом та ефектом косинуса.

Ефект косинуса – це явище, яке відбувається під час вимірювання відстані до об’єкта під кутом, коли відстань виявляється меншою, ніж якби вимірювання проводили вертикально. Поправочний коефіцієнт використовується для коригування відстані до дороги залежно від кута вимірювання.

За словами Білошицького, раніше для мінімізації ефекту косинуса під час використання TruCam справді коригувався поправочний коефіцієнт. Але зараз з метою запобігання зловживанням та автоматизації програмне забезпечення приладу було оновлено. Тепер немає необхідності в ручному налаштуванні поправочного коефіцієнта для усунення ефекту косинуса.

Як зазначив заступник начальника Департаменту патрульної поліції України, тепер поліцейський не може змінювати налаштування поправочного коефіцієнта: пристрій обчислює його автоматично, що виключає можливість втручання людини в цей процес.

Омана №5. Поліцейські ховаються «по кущах»

Можна сказати, що Патрульна поліція України проявляє максимальну відкритість у своїй роботі з приладом TruCam. Карти місць застосування TruCam і камер автоматичної відеофіксації порушень ПДР в Україні перебувають у загальному доступі.

Перед ділянками, на яких діють камери, встановлюються попереджувальні знаки, а у випадках вимірювання швидкості не в автоматичному режимі на місці перебуває патрульний автомобіль з увімкненими проблисковими маячками синього кольору.

Де розташовані TruCAM в Україні

Детальний перелік радарів TruCAM на дорогах України дивіться на інфографіці (зображення клікабельні):

Читай mAUTO в google.news та ТЕЛЕГРАМ

By nikolay

Related Post