ВАЖЛИВО

Чому в Україні поменшало «євроблях»

Митники порахували, що автомобілів на європейські реєстрації стало удвічі менше. Але це не тому, що їхні власники взялися розмитнювати свої авто. Про це пише 5 канал.

«450 тисяч машин, які за всю історію були ввезені і, судячи з усього, перебувають з порушенням строків. Реальна їхня кількість набагато менша. Ми очікуємо, що не менш як 200 тисяч з них або розібрані вже на запчастини, або десь кинуті, або банально на них перебиті номери кузова і вони вже їздять на українських номерах. Тому реальну кількість тих машин, що в народі називають “євробляхами”, можна оцінити десь у тисяч 200», – розповідає голова Державної митної служби Максим Нефьодов.

Торік восени набули чинності нові правила розмитнення машин на єврономерах. Депутати попереднього скликання проголосували за спеціальну формулу обрахунку вартості. Запровадили і пільговий період, під час якого власники платили половину ціни розмитнення. Після його завершення за нерозмитнені авто мали штрафувати – до 170 тисяч гривень. Але покарання так і не запрацювало. Нова Верховна Рада штрафи відтермінувала до нового року. Тож карати водіїв, як це передбачає закон, поліція поки що не може.

«Зараз це можуть робити представники митної служби. Бо їх забули внести у цей закон про відтермінування покарання. І вони тепер зобов’язані запускати ці санкції», – пояснює радник міністра внутрішніх справ Володимир Мартиненко.

Штрафи можуть так і не запрацювати, якщо депутати підтримають новий законопроєкт свого колеги. Слуга народу Олексій Ковальов пропонує розмитнювати такі авто ще дешевше.

У законопроєкті депутат зважив усі вимоги євробляхерів. Свій зв’язок із ними не приховує. Пропонує під час розрахунків не враховувати віку машини. А вартість розмитнення, переконаний, має становити – 35 відсотків від ціни авто. До того ж хоче повернути обов’язковий технічний огляд машин.

«У нас тепер не дві категорії громадян, які сплатили по повній програмі, ті, які сплатили за пільговою ставкою, а тепер ще буде одна, яка потенційно платитиме за іншими ставками. Таким чином виникає дуже логічне питання, чи варто платити податки, якщо можна дочекатися, коли їх можна взагалі не платити. Законодавство не потрібно змінювати, його потрібно виконувати», – переконана радниця голови всеукраїнської асоціації роботодавців автомобільної галузі Олена Чепіжко.

mauto

Recent Posts

Kia представила потужний електрокросовер EV9 GT 2025 (фото)

Лінійку Kia EV9 2025 поповнила спортивна модифікація GT. Потужний сімейний електрокросовер презентували на автошоу в…

22 хвилини ago

У новому бюджетному кросовері Citroen C3 Aircross виявили серйозну проблему

Довгоочікуваний бюджетний кросовер Citroen C3 Aircross 2024 року привернув увагу завдяки низькій ціні та яскравому…

1 годину ago

Найкращі альтернативи автомобілям Tesla від Kia, Hyundai і не тільки

Попри те, що Tesla залишається найпотужнішим гравцем на ринку електромобілів, сьогодні авто компанії Ілона Маска…

2 години ago

За океаном знайшли рідкісний 58-річний Chevrolet Nova в ідеальному стані (фото)

У США знайшли чудово збережений Chevrolet Nova 1966 року, який проїхав лише 3185 км. Це…

3 години ago

В Україні виготовили повноприводну машину на базі іномарки (фото)

Завод спецтехніки «Техкомплект» виготовив сучасний бензовоз на шасі Iveco T-WAY 4х4. Такий проект було реалізовано…

4 години ago

Hyundai готує до випуску оновлений кросовер Tucson L (фото)

26 листопада у Китаї буде офіційно представлено новий Hyundai Tucson L 2025 року. Автомобіль отримає…

5 години ago