Головний аргумент противників повної заправки — вакуум, що нібито утворюється в баку, який може пошкодити паливний насос. Однак сучасні автомобілі оснащені системами вентиляції та «розумними» датчиками, які запобігають зниженню тиску до критичного рівня.
Вентиляційна система відключається тільки при спрацьовуванні гравітаційного клапана (наприклад, при нахилі автомобіля більш ніж на 45 градусів), що зроблено для запобігання витоку палива в аварійних ситуаціях, пояснюють фахівці.
ВЖЕ БАЧИЛИ?
|
Новий HYUNDAI Tucson 2025 року: подробиці і ціни |
Що стосується старих автомобілів, які не мають сучасних технологій, то й тут вакуум у баку виключено. Як стверджує експерт, паливна система будь-якого автомобіля не є повністю герметичною. Заливна горловина оснащена клапанами, які забезпечують надходження повітря при витрачанні палива та скидання тиску парів. Таким чином, поява вакууму неможлива.
Хоча заправка до максимуму здебільшого безпечна, є нюанси. За словами експертів у деяких автомобілях переповнення бака може порушити роботу системи контролю парів палива. Це здатне призвести до збоїв у роботі двигуна та збільшення викидів шкідливих речовин.
Також важливо враховувати стан автомобіля. Якщо система вентиляції працює некоректно або ущільнювачі пошкоджені, повний бак може збільшити ризик витоку палива.
Незважаючи на можливі ризики, заправка “до повного” має свої переваги. Експертиз азначають, що повний бак полегшує роботу паливного насоса, знижуючи його зношування. Крім того, виробники автомобілів закладають у конструкцію додаткову вагу палива, тому зниження динаміки через «баласт» малоймовірне.
Ще один вагомий аргумент – тривале зберігання автомобіля. Повний бак перешкоджає випаровуванню летких компонентів палива і запобігає його деградації.
Єдина ситуація, коли варто уникати повної заправки — якщо ви опинилися на незнайомій трасі і не впевнені як паливо на найближчій АЗС. У цьому випадку краще придбати мінімальну кількість палива, щоб дістатися перевіреної заправки.