Categories: Новини

Водії в Україні платитимуть за проїзд дорогами: коли та скільки

Поява платних доріг в Україні є темою, яка викликає активні дискусії та інтерес як серед громадян, так і серед експертів у сфері транспорту та інфраструктури. Однак, незважаючи на бажання впровадити цю практику, масштаб проєкту та його вартість роблять його реалізацію складним та багатоетапним завданням.

За даними, озвученими заступником міністра фінансів Олександром Кавою, попередня вартість системи, яка розраховуватиме оплату за використання платних доріг, оцінюється у понад 7 млрд грн.

Ці дані були підготовлені ще до початку повномасштабного вторгнення Росії до України, тому на сьогодні можуть бути переглянуті.

Створення такої системи передбачає не лише високі витрати, а й розвиток нових технологій для контролю та обліку руху платними ділянками.

Два компоненти платних доріг

Олександр Кава роз’яснив, що існує два основних формати організації платних доріг, які часто плутають:

  • Концесійні дороги — будуються коштом інвесторів, які згодом отримують можливість стягувати плату за проїзд, щоб повернути вкладені кошти.
  • Толінг – система оплати за проїзд вантажного транспорту (фур) дорогами. Цей формат вже давно використовується у більшості країн Європи.

Для реалізації другого варіанта потрібно використання комплексної системи оплати та контролю, що значно підвищує вартість проєкту.

Як працює система толінгу?

Толінг передбачає розрахунок плати за проїзд залежно від кількості кілометрів, подоланих вантажним транспортом. Для цього необхідно розробити систему, яка:

  • фіксує момент в’їзду автомобіля на дорогу;
  • відстежує весь маршрут руху;
  • розраховує підсумкову вартість використання платної ділянки.

Заступник міністра уточнив, що такі системи можуть працювати на базі різноманітних технологічних рішень.

Можливі варіанти технологічних рішень

  • Віньєтки — простий варіант, який є документом або наклейкою, що підтверджує оплату за користування дорогами. Такі системи діють у невеликих країнах, наприклад, Чехії, Угорщині, Словаччині та Румунії. Однак для України, враховуючи її територію, цей спосіб є неефективним.
  • GPS-пристрої або RFID-мітки – більш сучасні технології, які дозволяють відстежувати маршрут автомобіля та автоматично розраховувати плату. Це рішення активно використовується у таких країнах, як Польща.

Член комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко заявив, що платні дороги в Україні можуть з’явитися не раніше ніж через п’ять років. Наразі уряд розглядає п’ять регіонів для будівництва таких об’єктів.

nikolay

Recent Posts

Експерт розповів, що загрожує українським водіям за літні шини взимку

Верховна Рада України розглядає законопроєкт щодо регламентації використання сезонних шин, який може суттєво вплинути на…

39 хвилин ago

Українська поліція полює на власників популярних автомобілів

В Україні почали активно штрафувати власників автомобілів, ввезених із США, через невідповідність технічних характеристик транспортних…

1 годину ago

Яку клему акумулятора знімати першою, щоб не спалити електроніку в автомобілі

Відключення акумулятора починається з мінусової клеми, позначеної знаком “-“. Такий порядок запобігає випадковому короткому замиканню…

2 години ago

І алкоголь не потрібен: за вживання цього водіїв в Україні штрафують на 17 000 гривень

Практично всі знають, що в Україні водіям транспортних засобів суворо заборонено сідати за кермо в…

3 години ago

Український автовиробник нарощує виробництво всюдиходів

Навіть попри триваючу війну Україна зберегла виробництво та розширила глобальне охоплення всюдиходів SHERP. Транспортні засоби,…

3 години ago

Юристи застерегли водіїв в Україні про новий «трюк» копів

Патрульна поліція України покликана контролювати безпеку дорожнього руху і реагувати на порушення ПДР, проте деякі…

4 години ago