У лавах Збройних сил України перебуває вітчизняний бронеавтомобіль “Дозор-Б”, який пройшов 10-річну еволюцію, щоб досягти виробничої стадії. Детально про цю машину та її відмінності від попередника “Дозор-А”, який так і не знайшов свого покупця, розповів кореспонденту Армія Inform дослідник військової техніки доктор історичних наук Андрій Харук.
Протягом своєї еволюції “Дозор-Б” отримав безліч поліпшень. Перший прототип, створений у 2004 році, демонстрували на міжнародних виставках, але він не мав комерційного успіху. У 2014-2015 роках було розроблено нову версію зі збільшеним об’ємом паливного бака, модернізованою системою навігації, потужною лебідкою і додатковим обладнанням.
ВЖЕ БАЧИЛИ? | Новий HYUNDAI Tucson 2025 року: подробиці і ціни |
Таким чином, з технічного погляду “Дозор-Б” має низку відмінностей, які вплинули на його характеристики й відповідно на його місце в українських збройних силах.
Особливості бронеавтомобіля
За словами фахівця, техніка являє собою двовісний повнопривідний броньований автомобіль з капотним компонуванням. Корпус ділиться на два відсіки: моторно-трансмісійний і відсік екіпажу. У моторно-трансмісійному відсіку розташовані двигун, трансмісія, рульове управління, системи гальмування і кондиціонування. Відсік екіпажу включає місця для водія, командира, стрільця, а також десантне відділення на 6 осіб.
Характеристики бронеавтомобіля “Дозор-Б”
Корпус оснащений броньовою сталлю Armstall 500, що захищає від бронебійних куль з відстані 30 м і осколків 152-мм снарядів з дистанції 50 м. Усередині броня додатково посилена кевларом. Дно корпусу має заокруглену форму для поліпшення протимінного захисту, однак цей параметр залишається слабкою ланкою машини.
Силова установка
На “Дозор-Б” встановлено дизельний двигун Deutz BF 4M 1013 FC потужністю 190 к.с. з гідромеханічною п’ятиступінчастою коробкою передач Allison LCT 1000. Хоча розглядалися альтернативні двигуни, на всіх випущених моделях використовувалися мотори Deutz.
Варіанти озброєння
“Дозор-Б” оснащувався різними видами озброєнь, зокрема:
Цікавим проєктом, продовжив Харук, стало створення легкої реактивної вогнеметної системи “Жара”. Вона використовує реактивні снаряди РС-122ТБ з термобаричною бойовою частиною і дальністю стрільби до 7 км.
Серед інших удосконалень було відзначено автоматичну систему пожежогасіння і можливість постановки димових завіс.
Харук підкреслив, що з моменту свого розроблення “Дозор-Б” став не тільки універсальною бойовою платформою, а й базою для безлічі спеціалізованих рішень, як-от комплекси управління артилерійськими підрозділами.
Таким чином еволюція “Дозор-Б” наочно демонструє, як технологічна адаптація дає змогу створювати багатофункціональні рішення для сучасних бойових умов.
Уявляється, що щоб втратити водійські права, потрібно скоїти серйозне правопорушення, таке як ДТП чи їзда…
Найближчим часом українські водії можуть зіткнутися з новими правилами отримання та обміну водійських посвідчень. У…
В Україні водії часто не уявляють, що за деякі порушення правил дорожнього руху можна отримати…
Більшість українських водіїв не звертають уваги на зміни в правилах дорожнього руху та інших законах,…
На перший погляд кришка розширювального бачка – незначний компонент охолоджувальної системи в ДВЗ. Але багато…
Коли ця машина сходила з заводського конвеєра, ніхто не міг подумати, що колись за нею…