Виявляється, один із найбільш продаваних мотоциклів чеської марки Jawa – модель Perak був розроблений під керівництвом українця Всеволода Греченка. Він народився у Золотоноші (Черкаська обл.), а 1941 року очолив конструкторський відділ Jawa, повідомляє телеграм-канал AC Garage News.
У роки німецько-фашистської окупації всі роботи проводилися у найсуворішій таємниці. Дебют першого серійного чеського мотоцикла з підресореним заднім колесом пройшов на 33-му Паризькому автосалоні в 1946 році, де він завоював Золоту медаль. Зазначимо, що назву Perak дали на честь однойменного героя антигітлерівського спротиву.
ВЖЕ БАЧИЛИ?
|
Новий HYUNDAI Tucson 2025 року: подробиці і ціни |
Jawa Perak спочатку випускався з 250-кубовим двигуном потужністю 9 к. с., а в 1948 році додалася ще й версія з двоциліндровим агрегатом на 350 «кубиків» в 12 к. с. Максимальна швидкість становила 100 та 115 км/год відповідно. Яскрава зовнішність та відмінні ходові властивості зробили ці мотоцикли надпопулярними. З 1946 по 1958 рік було випущено понад 160 тис. од.
Всеволод Греченко також приклав руку до розробки тролейбуса Tatra T400 – з 1945 року він був змушений залишити Jawa і перейти в конструкторський відділ Tatra. Тривісний тролейбус завдовжки 11,4 м мав центральну хребтову раму і незалежну підвіску на півосях, що коливаються, і напівеліптичних ресорах від вантажівки Tatra 111. Тяговий електродвигун був частиною несучої конструкції. Все електричне начиння було виробництва CKD Praha.
Салон мав 26 місць для сидіння, а загальна пасажиромісткість становила 80 осіб. Максимальна швидкість була 50 км/год, а на машинах третьої серії – 60 км/год.
Зазначимо, що тролейбуси третьої серії оснащувалися вже не одним двигуном 120 кВт, а двома – сумарною потужністю 140 кВт. Всього з 1948 до 1955 року було виготовлено 195 тролейбусів Tatra T400.