Categories: Новини

Про нього мало хто знає: як з’явився автомобільний бренд ROMAN (фото)

Цьогоріч виповнилося 55 років з того часу, як румунський автозавод Steagul Rosu («Стягул Рошу») у місті Брашов уклав ліцензійну угоду з німецькою компанією MAN терміном на 15 років. Йшлося про виробництво цілої гами вантажівок під маркою ROMAN (тобто «Румунський MAN»). Вона включала 13 базових моделей, а загальна кількість їх мала досягти 43-х.

Потрібно сказати, що ця угода вимагала докорінної перебудови роботи та розширення підприємства. Адже ще 1954 року там почали випускати у невеликій кількості бензинові вантажівки, які до кінця 60-х років уже безнадійно застаріли.

Звісно, ​​реорганізувати завод не вдалося в повному обсязі. Вирішили обмежитися випуском лише машин із трьома базовими, але при цьому цілком сучасними дизельними агрегатами. Це 5,5-літровий SAVIEM у 135 к. с. і два двигуна MAN: робочим об’ємом 10,3 л та 10,7 л – потужністю 215 і 256 к. с. відповідно.

Найбільш популярною серед споживачів стала двовісна бортова модель ROMAN R8.135F повною масою 12 т. Вантажопідйомність її, як бачимо з індексу, становила близько 8 т (точніше 7,8 т), а потужність 6-циліндрового турбодизеля – 135 к. с.

Потрібно сказати, що крім комерційних автомобілів з колісною формулою 4х2 і 6х4 фірма почала випускати і повнопривідні машини, призначені переважно для збройних сил і не тільки. Одна з таких моделей – 10.215А (6х6).

У 1978 році завод у Брашові випустив рекордну кількість автомобілів – 34 тис. од. Надалі обсяг виробництва дещо зменшувався, а по закінченні терміну ліцензії припинився повністю. Проте підприємство не закрилося. Там з 1979 по 1990 рік випускалися дизельні вантажівки власної розробки – під маркою DAC.

1990 року фірма, за рішенням влади, була перетворена на акціонерне товариство – ROMAN S.A. Завод втратив великі ринки збуту і почав випускати автомобілі DAC переважно з імпортними силовими агрегатами. Наприкінці 90-х при виробничих потужностях 18 тис. од. на рік виготовляли лише 1,5 – 2 тис. машин.

Цікаво, що у 1998 році на автосалоні SIA у Києві було презентовано три машини DAC. Це магістральний сідловий тягач DAC 19.455 з турбодизелем Caterpillar потужністю 455 к. с. і дві розвізні моделі повною масою 7 та 10 т: DAC 7.110F з двигуном Deutz потужністю 110 к. с. та DAC 10.150F зі 150-сильним агрегатом.

Зазначимо, що на вулицях Києва румунські вантажівки ROMAN зустрічалися вкрай рідко. А ось тролейбуси марки DAC добре пішли на вітчизняному ринку. Так, з 1986 по 1990 рік до Києва було поставлено 260 зчленованих машин моделі 217Е. Вони були адаптовані для українських умов експлуатації та пропрацювали на столичних маршрутах до вересня 2007 року.

nikolay

Recent Posts

Офіційно представлено новий кросовер Kia Syros

Kia офіційно представила новий субкомпактний кросовер Syros. Довжина новинки складає менше 4 метрів, що робить…

16 хвилин ago

Volkswagen Tiguan поступився китайським кросоверам у краш-тестах

Volkswagen Tiguan L Pro – це спеціальна версія кросовера, призначена для китайського ринку, де офіційно…

2 години ago

На продаж виставили найдорожчий автомобіль BMW в історії (фото)

У Парижі на аукціон RM Sotheby’s виставлено кабріолет BMW 507 1958 року. За знамените спортивне…

4 години ago

Ціна вражає: на продаж виставили рідкісний шестидверний Mercedes 600 (фото)

У Парижі на аукціон RM Sotheby’s виставили дуже рідкісний і незвичний Mercedes-Benz 600 1974 року.…

6 години ago

Світлофори в Україні готують до блекаутів: де вони працюватимуть без електрики

До кінця 2024 року у місті Дніпро планують забезпечити роботу 50% світлофорів навіть за відсутності…

8 години ago

Volkswagen зняв з виробництва надійні двигуни

12 грудня 2024 став історичним днем ​​для Volkswagen — компанія зібрала останній двигун VR6, завершивши…

9 години ago