АКПП з класичним гідротрансформатором вважається найнадійнішим різновидом автоматичної коробки передачі. Однак ніщо не вічне, особливо — в умілих руках.
Взимку шанси угробити «автомат» вищі, ніж зазвичай. Через температурні перепади та особливості їзди в зимовий час АКПП вашого автомобіля взимку перебуває в такій самій зоні ризику, як і авто з варіаторами або «роботами».
ВЖЕ БАЧИЛИ?
|
Новий HYUNDAI Tucson 2025 року: подробиці і ціни |
Попри те, що АКПП в середньому має більший ресурс, ніж інші різновиди коробок передач (виключаючи хіба що стару добру «механіку»), ваші шанси потрапити на гроші вельми великі. А ремонт АКПП — задоволення не з дешевих. У випадках з багатьма авто, вартість ремонту коробки може досягати 20−30% вартості авто. А якщо йдеться про старі машини, то і всі 50%. Словом, АКПП варта того, щоб за неї боротися.
10 речей, які не можна робити в авто з АКПП взимку
Розуміючи специфічні потреби авто з коробкою-автоматом і роблячи активні кроки з їх обслуговування, особливо в зимові місяці, ви можете значно подовжити термін служби і продуктивність трансмісії вашого автомобіля. Розумні зміни в манері їзди також сприятимуть довголіттю АКПП.
- Уникайте швидкого перемикання передач
Швидке перемикання між передачами, особливо із задньої на ведучу (як часто буває під час маневрів на парковці), може призвести до навантаження на трансмісію. Взимку, коли олива густіша, це може бути особливо шкідливо. Завжди зупиняйтеся до повної зупинки, перш ніж перемикати передачу.
- Не зловживайте прогріванням авто
Прогрів автомобіля в холодну погоду на холостому ходу може здатися гарною ідеєю, але це не обов’язково для сучасних автомобілів і може призвести до зайвого навантаження на трансмісію. Замість цього, запустивши двигун на хвилину, акуратно починайте рух.
- Утримайтеся від буксирування важких вантажів
Їзда з навантаженим причепом, особливо в холодну погоду, може призвести до перевантаження АКПП. Якщо вам доводиться буксирувати, переконайтеся, що ваш автомобіль розрахований на таке навантаження. Чимало досвідчених автовласників встановлюють додатковий радіатор охолодження на АКПП, якщо, звісно, така можливість передбачена в їхньому авто.
- Уникайте агресивної їзди
Агресивне прискорення в холодну пору може призвести до передчасного зносу трансмісії. Навіть якщо вам здається, що автомобіль достатньо прогрітий, температурні перепади не йдуть коробці передач на користь. Розганяйтеся плавно і поступово, щоб зберегти здоров’я вашої коробки передач.
- Не нехтуйте заміною трансмісійної рідини
Масло в АКПП — предмет для дискусій у сервісах. Багато брендів авто вказують в інструкції, що оливу в АКПП залито «на весь термін експлуатації». Відповідно, офіційні сервіси не вважають за потрібне міняти оливу. Тим часом, вічної оливи просто не буває, тому розраховувати, що вона збереже свої експлуатаційні властивості назавжди, нерозумно.
Чому виробники вдаються до такої політики? Ймовірно, тому що їх мало хвилює, що буде з машиною після закінчення гарантійного терміну.
Інші компанії вказують якісь інтервали заміни масла в коробці. Найчастіше це 60−80 тис. км, хоча зустрічаються й інші варіанти (наприклад, Honda для деяких моделей вказувала інтервал 45 тис. км).
У зимовий час, через температурні перепади, до в’язкості та інших властивостей трансмісійної оливи висуваються підвищені вимоги. Тому якщо термін чергової заміни оливи вже не за горами, а зима близько, краще поміняти оливу.
- За можливості не буксуйте в снігу
Зрозуміло, ця рекомендація не стосується тих, хто захоплений оффроудом або просто експлуатує спеціально призначений для цього автомобіль на бездоріжжі, зокрема і взимку.
Однак звичайним автовласникам варто уникати їзди по глибокому снігу, щоб поберегти АКПП. Коли ви буксуєте в снігу, навіть якщо йдеться про кілька секунд, ви піддаєте коробку підвищеному зносу.
Особливо це піддає ризику АКПП на авто з великими пробігами і «старим» трансмісійним мастилом. Достатньо буквально кількох таких епізодів за зиму, щоб різко скоротити ресурс коробки.
- Не ігноруйте симптоми поломки
Якщо ви помітили незвичайні шуми, затримки під час перемикання передач або запах гару, негайно перевірте АКПП на сервісі.
Краще переплатити зайві гроші за діагностику і перестрахуватися, ніж дочекатися, поки коробка «стане» десь у дорозі. Раннє втручання може запобігти серйозним пошкодженням.
- Не допускайте перегріву
Перегрів АКПП загрожує такими самими проблемами, як і перегрів мотора. Простіше кажучи, це — один із найпростіших способів «поховати» коробку.
На жаль, більшість автомобілів не обладнані індикаторами температури масла в АКПП. Тому судити про потенційний перегрів можна хіба що за непрямими ознаками. Однією з них є нетипова поведінка АКПП, про яку ми говорили вище (ривки, поштовхи тощо).
Крім того, для уникнення перегріву деякі дії краще зробити в превентивному порядку. Наприклад, якщо ви все ж змушені буксувати, щоб вибратися зі снігу, одразу після цього дайте машині та АКПП трохи охолонути, і лише після цього продовжуйте рух.
- Регулярно перевіряйте наявність витоків
Регулярно перевіряйте, чи немає витоків оливи з коробки. Який-небудь поточний сальник або зливна пробка можуть стати причиною зниження рівня оливи в АКПП, що зі свого боку призведе до порушення робочих параметрів. Коробка почне перегріватися і в кінцевому підсумку вийде з ладу.