Всі автолюбителі звикли до того, що заправний пістолет на АЗС автоматично припиняє подачу палива в той момент, коли бак повністю заповнений. Це зручно, тому що немає необхідності стежити за процесом. Але виникає закономірне питання, а як він розуміє, що пальне залито до максимальної позначки і йому час зупинитися? На це запитання відповів керівник АЗС.
На перший погляд здається, що заправний пістолет має дуже просту конструкцію і загалом є елементарним пристроєм. Однак, це не так. При цьому всередині пістолета немає електроніки чи мікропроцесорів. Його робота здійснюється виключно за рахунок механіки. Це зумовлено тим, що електричні прилади можуть становити небезпеку під час знаходження поблизу парів палива. І хоча сучасні бензонасоси справляються із цією проблемою, пістолет залишається механічним, що гарантує надійність конструкції. Принцип роботи цього пристрою дуже простий. Водій вставляє пістолет у горловину та натискає на відповідний важіль. Після цього горюча суміш починає надходити в бак. Завдяки тому, що клапан піднятий, паливо може рухатися. Вісь важеля у свою чергу з’єднана із запобіжником. Тому потік пального не блокується.
ВЖЕ БАЧИЛИ? | Новий HYUNDAI Tucson 2025 року: подробиці і ціни |
Загалом у плані конструкції заправний пістолет можна порівняти з пульверизатором. У носику пристрою є повітряний канал, яким повітря з бензобака надходить у мембрану. Остання відповідає за керування запобіжником. І доки паливо повністю не заповнить бак, мембрана залишиться у верхньому положенні. Коли відбувається зіткнення пістолета з рідиною, потік повітря припиняється. Це зумовлює збільшення розрідження над мембраною. В результаті вона опускається та спрацьовує запобіжник. Після цього подача горючої суміші припиняється. Водій може зрозуміти це за характерним клацанням, яке якраз і говорить про зупинку потоку. Якщо ж автомобіліст вважає, що бак ще не повністю заповнений, він може трохи підняти пістолет і знову натиснути на важіль. Однак, зазвичай, це не потрібно.
Крім того, як згадувалося вище, деякі водії не довіряють механізму заправного пістолета. Після того, як він клацнув, вони продовжують доливати пальне в бак. Але так робити не можна, адже можна пошкодити складну систему вентиляції бензобаку, де є кілька клапанів. Один із них – гравітаційний. Він закриває трубку вентиляції, якщо транспортний засіб різко нахиляється. Завдяки цьому паливо не проливається, наприклад, під час аварії з перекиданням. Також у конструкцію бака входить вентиляційний клапан. Він відповідає за подачу повітря, щоб не створювалася зона з низьким тиском. Якщо водій заправляється до повного, ці клапани не можуть повноцінно функціонувати. В результаті відбувається витік пальної суміші через дренаж. Оскільки дренажна трубка знаходиться за крилом машини, паливо потрапляє на її різні вузли. І це також може призвести до пожежі.
Зупинка автомобіля патрульною службою завжди викликає у водіїв напругу. Нерідко після цього слід підступне питання:…
Водії можуть суттєво економити на витратах на паливо, використовуючи функцію, яка є у багатьох сучасних…
Після жовтневої презентації свого первістка Tasman в сегменті pick-up з класичним двигуном Kia запевнила про…
За підсумками 9 місяців з початку року Toyota Corolla стала лідером світового ринку нових авто,…
Досвідчені водії часто вимикають двигун одразу після зупинки поліцією. Ця проста звичка допомагає уникнути зайвих…
Довгоочікувана нова Toyota RAV4 скоро прийде на зміну актуальному кросоверу. Модель 6 покоління показали у…