У грудні 1979 року на головному підприємстві виробничого об’єднання «АвтоЗАЗ» розпочалося серійне виробництво нової моделі – ЗАЗ-968М «Запорожець». Цьому автомобілю судилося стати наймасовішим у великій родині «Запорожців».
У нової машини одразу впадала у вічі важлива зовнішня відмінність від попередників: тут були відсутні ковшеподібні бічні повітрозабірники, за які попередню модель прозвали «вухастиком». Боковини стали гладкими і за характерні горизонтальні выштамповки на всю довжину кузова нова машина отримала й нові прізвиська – “Мильниця” або “Емка”.
ВЖЕ БАЧИЛИ? | Новий HYUNDAI Tucson 2025 року: подробиці і ціни |
З боків моторного відсіку замість «вух» зробили дві поздовжні щілини. І що цікаво, функції вони виконували різні. Одна з них – праворуч, служила для забору повітря, а інша – ліворуч – для виходу його. Таким чином, було по-новому організовано підведення повітря до двигуна та циркуляція його під капотом. Це зробило охолодження двигуна більш ефективним.
У «портреті» моделі ЗАЗ-968М була низка новацій. Нові бампери – і передній, і задній, отримали гумові накладки та пластмасові боковини. З’явилися чорні пластмасові обідки фар та прямокутні задні ліхтарі. Поліпшилися також світлотехнічні прилади.
А якщо зазирнути в багажник, то можна побачити, що його корисний об’єм помітно збільшився. Справа в тому, що запасне колесо з нього прибрали у моторний відсік, а форму передньої панелі кузова змінили. Крім того, в задній частині багажника з’явилася перегородка.
Що стосується механічної частини, то в передній підвісці змінилася конструкція ущільнень, і це дозволило спростити обслуговування. І ще одне: на опорі керма замість двоважільного перемикача з’явився триважільний, більш зручний.
Щодо двигуна, то це був V-подібний «повітряник» МеМЗ-968 робочим об’ємом 1197 см куб. та потужністю 41 к. с. (Пізніше з’явився МеМЗ-968Н в 42 к. с.). А на модифікації 968М-005 та на моделі для людей з інвалідністю 968МГ стояв 887-кубовий двигун МеМЗ-966Г потужністю лише 28 к. с.
Взагалі, для людей з обмеженими фізичними можливостями випускалося три модифікації. Одна призначалася для водія з обома ушкодженими ногами (ЗАЗ-968МБ), інша служила людям з однією пошкодженою ногою (ЗАЗ-968МД/МГ). А для тих, у кого було пошкоджено одну руку й одну ногу вироблявся автомобіль ЗАЗ-968МР. Вони відрізнялися передусім механізмами приводу зчеплення і мали відповідно ручний гідропривід, ножний гідропривід і автоматичний електровакуумний привід.
Випуск автомобілів сімейства ЗАЗ-968М припинився 15 червня 1994 року. Остання серійна машина сьогодні зберігається у запорізькому Музеї техніки «Фаєтон».
Toyota перенесла запуск нових електромобілів Lexus на середину 2027 року, щоб створити більш інноваційні та…
Індійський стартап Vayve Mobility створив оригінальний міський електромобіль Eva. Його презентація відбудеться в січні на…
У США виявили занедбані старовинні автомобілі. Рідкісні машини приблизно 40 років простояли в сараї на…
У США виявили ідеально збережений Land Rover Defender 1997 року. Позашляховик виставили на аукціон RM…
Український блогер і автоексперт Юра Гарячий склав список старих кросоверів, яких, на його переконання, варто…
Японський автовиробник підготував для внутрішнього ринку дві нові версії популярних мінівенів Alphard та Vellfire з…