Новости

КрАЗ-253/259 – секретна розробка з революційними технологіями

Наприкінці 1961 року в Міністерстві оборони були розроблені і затверджені вимоги до принципово нової гами тривісних 8-тонних повнопривідних вантажних автомобілів і активних автопоїздів. Їх головним розробником та виробником був призначений молодий і перспективний Кременчуцький автозавод, який був єдиним і найбільшим вітчизняним виробником вантажівок і тягачів важкого класу.

Для організації проектно-конструкторських робіт в 1962 році на ньому було утворено секретне СКБ-2 по перспективній військовій техніці, яка не мала жодних вітчизняних аналогів і прототипів, а створювалася з орієнтацією на світові досягнення в цій області і вже існуючі на той час напрацювання інших радянських підприємств.

У тому ж 1962 році команда амбітних молодих інженерів розробила перші зразки тривісної автотехніки першого покоління з 240-сильним дизелем ЯМЗ-238 V8 і всіма односхилими провідними колесами – 8-тонна вантажівка КрАЗ-253Б з суцільнометалевою платформою і уніфікований з ним сідельний тягач 259Б для роботи з активним 15-тонним напівпричепом з механічним приводом. Відповідно до модної в ті часи компонувальної схеми вони отримали більш містку кабіну над двигуном, що дозволяла збільшити монтажну довжину рами, скоротити масу машин і підвищити їх маневреність.

Для прискорення процесу проектування та впровадження була використана кабіна від беськапотних вантажівок МАЗ-500, які ще тільки планувалося поставити на конвеєр. Революційними для військових автомобілів цієї категорії нововведеннями були гідромеханічна 4-ступінчаста коробка передач і незалежна підвіска на поперечних важелях з поздовжніми торсіонами, підвищує тягово-зчіпні якості і стійкість за рахунок невеликого зниження центру тяжіння.

За зразком розроблених в той же час активних автопоїздів «Урал» сідельний тягач КрАЗ-259Б мав систему редукторів і прохідний опорно-зчіпний пристрій, через який крутний момент передавався на редуктори і мости двохосьового напівпричепа КрАЗ-834Б. На всіх зразках використовували колеса і шини від вантажівок КрАЗ-255Б. У 1962 році прототипи пройшли заводські і приймальні випробування в 21 НДІ та.

За їх результатами автомобіль КрАЗ-253Б мав дорожній просвіт 420 мм, споряджену масу – 12,3 т, на різних покриттях буксирував причепи масою від 10 до 30 т, розвивав максимальну швидкість 76 км/год і міг форсувати 1,5-метровий брід. Споряджена маса активного автопоїзда становила 17,8 т, габаритна довжина – 15 410 мм. На бездоріжжі його швидкість не перевищувала 20 км / год.

avreley

Recent Posts

Штрафы за езду без прав: ст. 126 КУоАП

За управление транспортным средством без наличия водительских прав в Украине предусмотрена ответственность, которую устанавливает статья…

1 год ago

Штраф за непристёгнутый ремень: ч. 5 ст. 121 КУоАП

Материальное взыскание за езду с непристёгнутым ремнём безопасности в Украине на сегодняшний день составляет 51…

1 год ago

Штрафы за вождение в нетрезвом состоянии: ст. 130 КУоАП

1 июля 2020 года в Украине начал действовать закон, предусматривающий уголовную ответственность за вождение в…

1 год ago

Штрафы за нарушение правил остановки и стоянки: ч. 1 ст. 122 КУоАП

В соответствии с действующим законодательством Украины, под остановкой понимается преднамеренное прекращение движения транспортного средства длительностью…

1 год ago

Штрафы за движение на красный сигнал светофора: ст. 122, 123 и 127 КУоАП

Действующими ПДД запрещено движение на красный сигнал светофора как водителям транспортных средств, так и пешеходам.…

1 год ago

Штраф за езду без ОСАГО: ч. 1 ст. 126 КУоАП

В соответствии с действующими ныне в Украине законодательными нормами, эксплуатация водителем наземных транспортных средств возможна…

1 год ago