Categories: Новости

ЛуАЗ «Волинянка» кращий за УАЗ: у чому секрет українського позашляховика

ЛуАЗ-969, більш відомий як “Волинянка”, часто перевершував великий УАЗ на бездоріжжі завдяки своїй унікальній конструкції. Попри невеликі габарити, цей автомобіль мав високу прохідність, що робило його ефективним у багатьох ситуаціях. Про це пише mauto.

Конструктори ЛуАЗ-969 мали завдання створити машину з надзвичайною прохідністю, використовуючи агрегати існуючих серійних моделей. Вони успішно впоралися з цим завданням, створивши автомобіль, який був багато в чому унікальним. Його компактні розміри, шумність і дешевизна не заважали йому демонструвати чудові результати на бездоріжжі.

Особливості конструкції, такі як легка вага, високий кліренс і спеціально розроблена підвіска, дозволяли “Волинянці” долати складні ділянки дороги, де більші й важчі автомобілі, такі як УАЗ, могли застрягнути. Це робило ЛуАЗ-969 незамінним у багатьох ситуаціях, де потрібна була висока прохідність і маневреність.

Маса

ЛуАЗ-969 важить лише 960 кг, що робить його легшим за УАЗ. Це дозволяє йому менше заглиблюватися в рихлий грунт або сніг. Гладке днище без виступаючих елементів, таких як ресори чи важелі, також допомагає уникати застрягання.

Трансмісія

У ЛуАЗ-969 всі колеса ведучі, але постійний привід на передню вісь. Двигун розташований спереду, що ефективно завантажує передні колеса, дозволяючи машині вибиратися з багнюки або снігу навіть без підключення заднього приводу.

Задній привід можна активувати одним рухом важеля, без необхідності виходити з машини. Понижена передача підвищує обертовий момент на колесах, що дозволяє долати важкі ґрунти і глибокий сніг.

Блокування диференціалу задньої осі допомагає, якщо одне з задніх коліс почне буксувати.

Ходова частина і геометрія

ЛуАЗ-969 має незалежну підвіску, що дозволяє колесам завжди контактувати з ґрунтом. Колісні редуктори забезпечують рекордний кліренс у 280 мм, що більше, ніж у стандартного УАЗ (220 мм).

Двигун

Двигун ЛуАЗ-969 має потужність 40 к.с. і обертовий момент 75 Нм на 2200 об/хв. Хоча ресурс мотора невеликий, потужності достатньо для важких умов експлуатації.

Що все ж краще “Волинянка” чи УАЗ

Якщо ви обираєте між “Волинянкою” та УАЗом, врахуйте, що це машини різних концепцій. Хоча їхня прохідність схожа, УАЗ більш місткий і краще підходить для регулярного використання. Він має більший запас міцності та ресурсу, а також на нього легше знайти запчастини. Проте, якщо потрібна компактність і можливість “винести” машину на руках, що теж буває в наш час, “Волинь” буде кращим вибором.

Vlad

Recent Posts

Водіїв в Україні можуть штрафувати за пасажирів: кого стосується

В Україні культура використання автомобільних ременів безпеки залишається на дуже низькому рівні. Статистика показує, що…

2 недели ago

ТОП-10 старих авто, які без поломок можуть проїхати понад 500 000 км

Сучасні автомобілі вважаються надійними, якщо вони можуть проїхати 200 000 км без серйозних технічних проблем.…

2 недели ago

Renault здивував: яку цікаву деталь приховує найдешевша модель (фото)

Dacia Sandero 2025 року – це бюджетний хетчбек, який є найдоступнішою моделлю від Renault на…

2 недели ago

На український ринок вийшов новий автомобільний бренд Ineos (фото)

На автомобільному ринку України з’явились позашляховики від нового британського бренду Ineos. Однією з найпопулярніших моделей…

2 недели ago

Уряд готує нові зміни для водіїв: чого очікувати

В Україні найближчим часом очікуються значні зміни у процедурі видачі водійських посвідчень. Законопроєкт №8082, який…

2 недели ago

Поліцейський розповів, на які авто найчастіше звертають увагу патрульні

Зупинка автомобіля поліцією в Україні чітко регламентована і здійснюється лише за наявності певних підстав. Найчастіше…

2 недели ago